dc.contributor.advisor | Homolka, Jaromír | |
dc.creator | Hrabovská, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-04-11T12:49:37Z | |
dc.date.available | 2017-04-11T12:49:37Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/16393 | |
dc.description.abstract | Resumé Tereza Hrabovská Mistr Michelské madony a jeho dílna V této práci jsem se pokusila shrnout základní poznatky o Mistru Michelské Madony a přinést ucelený přehled doposud nalezených soch přičítaných tomuto umělci a jeho hypotetické dílně. Jedná se o anonymního autora, který dostal jméno podle svého nejvýznamnějšího díla, madony z kostela v Praze-Michli. Protože se nedochovaly žádné písemné doklady o identitě a místě působení tohoto řezbáře, je možné pouze stanovit nejpravděpodobnější hypotézy podle analýzy a lokalizace jeho děl. Nejprve jsem se zabývala otázkou původu a základními rysy díla Mistra Michelské madony. Prameny Mistrova stylu nacházíme ve Štrasburku, Freiburku, ale především v Paříži. V počátcích ho charakterizuje extrémní štíhlost postav a linearizovaná, precizně provedená drapérie, s kaskádami vertikálních trubicovitých záhybů. Také se v jeho umění projevil vliv italský, zprostředkovaný pravděpodobně vídeňskou plastikou a především českým malířstvím z okruhu Mistra Vyšebrodského oltáře. Totožné nebo aspoň velmi blízké jsou u všech jeho plastik hlavní detaily: hustě zkadeřené prameny vlasů kolem obličeje, ploché rybí oči, vysoká oblá čela, malá ústa, plné rty s vysunutým dolním rtem a precizní vypracování prstů. Charakteristické je i řásnění šatu, kdy přetažený vrchní plášť tvoří mísovité... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Master of Madonna from Michle and his workshop By the progressive art-historical research on Czech, Austrian and Lusatian area several wooden sculptures from 14th century had been discovered. The sculptures are so style-similar, that it is almost sure, that if they haven't been created by the same author, they have surely arisen from the same workshop. They are ascribed to anonymous author, who is called after his most important sculpture - The Madonna from the parish church in Michle, Praque - The Master of Madonna from Michle. Because no documents about his identity or place of his activities are kept, it is possible only to determine the most probably hypothesis according to the analysis and localization of his works. To this Master the most quality works are ascribed, other works to members of his workshop and descendants. It is very difficult to point out, which works have been created by the hands of the Master or in his workshop, and in this question the researchers are not in unity (and never have been). It is not possible to result only from the typology of the sculptures, because this Master was an artist always looking for new ways of artistic expression. This work tries to bring the review of discovered works of this Master so far and to resume the opinions on their belonging to the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Mistr Michelské madony a jeho dílna | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-06-06 | |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 14992 | |
dc.title.translated | Master of Madonna from Michle and his workshop | en_US |
dc.contributor.referee | Mudra, Aleš | |
dc.identifier.aleph | 001004628 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Resumé Tereza Hrabovská Mistr Michelské madony a jeho dílna V této práci jsem se pokusila shrnout základní poznatky o Mistru Michelské Madony a přinést ucelený přehled doposud nalezených soch přičítaných tomuto umělci a jeho hypotetické dílně. Jedná se o anonymního autora, který dostal jméno podle svého nejvýznamnějšího díla, madony z kostela v Praze-Michli. Protože se nedochovaly žádné písemné doklady o identitě a místě působení tohoto řezbáře, je možné pouze stanovit nejpravděpodobnější hypotézy podle analýzy a lokalizace jeho děl. Nejprve jsem se zabývala otázkou původu a základními rysy díla Mistra Michelské madony. Prameny Mistrova stylu nacházíme ve Štrasburku, Freiburku, ale především v Paříži. V počátcích ho charakterizuje extrémní štíhlost postav a linearizovaná, precizně provedená drapérie, s kaskádami vertikálních trubicovitých záhybů. Také se v jeho umění projevil vliv italský, zprostředkovaný pravděpodobně vídeňskou plastikou a především českým malířstvím z okruhu Mistra Vyšebrodského oltáře. Totožné nebo aspoň velmi blízké jsou u všech jeho plastik hlavní detaily: hustě zkadeřené prameny vlasů kolem obličeje, ploché rybí oči, vysoká oblá čela, malá ústa, plné rty s vysunutým dolním rtem a precizní vypracování prstů. Charakteristické je i řásnění šatu, kdy přetažený vrchní plášť tvoří mísovité... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Master of Madonna from Michle and his workshop By the progressive art-historical research on Czech, Austrian and Lusatian area several wooden sculptures from 14th century had been discovered. The sculptures are so style-similar, that it is almost sure, that if they haven't been created by the same author, they have surely arisen from the same workshop. They are ascribed to anonymous author, who is called after his most important sculpture - The Madonna from the parish church in Michle, Praque - The Master of Madonna from Michle. Because no documents about his identity or place of his activities are kept, it is possible only to determine the most probably hypothesis according to the analysis and localization of his works. To this Master the most quality works are ascribed, other works to members of his workshop and descendants. It is very difficult to point out, which works have been created by the hands of the Master or in his workshop, and in this question the researchers are not in unity (and never have been). It is not possible to result only from the typology of the sculptures, because this Master was an artist always looking for new ways of artistic expression. This work tries to bring the review of discovered works of this Master so far and to resume the opinions on their belonging to the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010046280106986 | |