Zobrazit minimální záznam

Adult education in a learning organization
dc.contributor.advisorBeneš, Milan
dc.creatorNěmec, Zbyněk
dc.date.accessioned2017-04-11T11:25:34Z
dc.date.available2017-04-11T11:25:34Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16017
dc.description.abstractŽijeme ve společnosti, která je označována za společnost znalostí, nebo společnost vědění. Tlak, který na nás vyvíjí turbulentní prostředí této doby, nás nutí neustále se vzdělávat a rozvíjet se. O tom, že i stát považuje vzdělávání dospělých za stále důležitější, svědčí vzrůstající zájem o vzdělávací politiku a rovněž angažovanost státu na vzdělávacích programech zaštítěných mezinárodními organizacemi. Vzdělávání dospělých se začíná chápat jako součást celoživotního vzdělání a učení se. Potřeba lidí dále se vzdělávat a rozvíjet roste, čímž vytváří prostor k rozvinutí dalšího subsystému naší vzdělávací soustavy - vzdělávání dospělých. Pro většinu z nás, se další vzdělání po ukončení školního docházky, odehrává na úrovni podnikového vzdělávání. Organizace si uvědomují, že jen správnou investicí do lidského kapitálu mohou své společnosti udržet náskok před konkurencí. Učící se organizace je pak označována za současný ideál ve vzdělávání v organizaci. Jedná se o ekonomický a hlavně efektivní model vzdělávání. Koncept učící se organizace klade důraz na proces tvůrčího a aktivního osvojování si nových poznatků tj. "učení se" ("learning"), než na dříve primární, ale podstatně pasivnější proces "výuky či učení" někoho ("teaching").cs_CZ
dc.description.abstractWe are living in a society, which is known like the society of knowledge. The pressure of this turbulent age compels us to all the time learning and developing. About a fact, that the state considers the adult education to be more and more important shows an increasing interest in education policy and also the involvement of the state in the education program presented by international organizations. The adult education becomes to be known like the part of lifelong learning. Still more the people in our society would like to learn and develop self and thereby they are creating the space for developing the other subsystem of the education system - adult education. Lot of us meets the further education during the career when we finished the school. The organizations know, that the investment in knowledge can guarantee the lead before the competition. The learning organization is an ideal model of the education in a company. It is economic and effective model of the education. The concept of the learning organization prefers active learning of the new piece of knowledge before the earlier primary but more passive process - learning by teaching.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVzdělávání dospělých v učící se organizacics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-24
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId60613
dc.title.translatedAdult education in a learning organizationen_US
dc.contributor.refereeSycha, Martin
dc.identifier.aleph001008019
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csŽijeme ve společnosti, která je označována za společnost znalostí, nebo společnost vědění. Tlak, který na nás vyvíjí turbulentní prostředí této doby, nás nutí neustále se vzdělávat a rozvíjet se. O tom, že i stát považuje vzdělávání dospělých za stále důležitější, svědčí vzrůstající zájem o vzdělávací politiku a rovněž angažovanost státu na vzdělávacích programech zaštítěných mezinárodními organizacemi. Vzdělávání dospělých se začíná chápat jako součást celoživotního vzdělání a učení se. Potřeba lidí dále se vzdělávat a rozvíjet roste, čímž vytváří prostor k rozvinutí dalšího subsystému naší vzdělávací soustavy - vzdělávání dospělých. Pro většinu z nás, se další vzdělání po ukončení školního docházky, odehrává na úrovni podnikového vzdělávání. Organizace si uvědomují, že jen správnou investicí do lidského kapitálu mohou své společnosti udržet náskok před konkurencí. Učící se organizace je pak označována za současný ideál ve vzdělávání v organizaci. Jedná se o ekonomický a hlavně efektivní model vzdělávání. Koncept učící se organizace klade důraz na proces tvůrčího a aktivního osvojování si nových poznatků tj. "učení se" ("learning"), než na dříve primární, ale podstatně pasivnější proces "výuky či učení" někoho ("teaching").cs_CZ
uk.abstract.enWe are living in a society, which is known like the society of knowledge. The pressure of this turbulent age compels us to all the time learning and developing. About a fact, that the state considers the adult education to be more and more important shows an increasing interest in education policy and also the involvement of the state in the education program presented by international organizations. The adult education becomes to be known like the part of lifelong learning. Still more the people in our society would like to learn and develop self and thereby they are creating the space for developing the other subsystem of the education system - adult education. Lot of us meets the further education during the career when we finished the school. The organizations know, that the investment in knowledge can guarantee the lead before the competition. The learning organization is an ideal model of the education in a company. It is economic and effective model of the education. The concept of the learning organization prefers active learning of the new piece of knowledge before the earlier primary but more passive process - learning by teaching.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990010080190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV