Zobrazit minimální záznam

Parallel ray-tracing
dc.contributor.advisorDokulil, Jiří
dc.creatorKoníček, Martin
dc.date.accessioned2017-04-11T10:52:08Z
dc.date.available2017-04-11T10:52:08Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15863
dc.description.abstractRay tracing je velmi populárním algoritmem v 3D počítačové grafice. Poskytuje reálně vypadající výstupy, avšak za cenu vysoké výpočetní náročnosti. Ray tracing se dá výrazně urychlit použitím stromových datových struktur. Další urychlení se nabízí ve formě paralelizace algoritmu mezi více CPU i strojů propojených sítí, čímž dosáhneme téměř lineárního zrychlení vzhledem k počtu procesorů. Cílem práce bylo vytvořit praktickou implementaci distribuovaného ray traceru používajícího stromovou datovou strukturu. Byla vyvinuta knihovna pro distribuci výpočtu a následně použita pro distribuci ray tracingu.cs_CZ
dc.description.abstractRay tracing is a very popular algorithm for rendering of 3D objects. It yields realistic-looking results, unfortunately paid by high computational complexity. Tree data structures can be used to speed up ray tracing as well as parallelizing the computation among all the cores of the CPU and many machines connected by a network. The goal of this thesis is to implement a distributed ray tracer using tree data structure. We have developed a library for distributed computing and used it to parallelize our ray tracer.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleParalelní ray tracingcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-24
dc.description.departmentKatedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software Engineeringen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId49048
dc.title.translatedParallel ray-tracingen_US
dc.contributor.refereeYaghob, Jakub
dc.identifier.aleph001037393
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramovánícs_CZ
thesis.degree.disciplineProgrammingen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software Engineeringen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramovánícs_CZ
uk.degree-discipline.enProgrammingen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csRay tracing je velmi populárním algoritmem v 3D počítačové grafice. Poskytuje reálně vypadající výstupy, avšak za cenu vysoké výpočetní náročnosti. Ray tracing se dá výrazně urychlit použitím stromových datových struktur. Další urychlení se nabízí ve formě paralelizace algoritmu mezi více CPU i strojů propojených sítí, čímž dosáhneme téměř lineárního zrychlení vzhledem k počtu procesorů. Cílem práce bylo vytvořit praktickou implementaci distribuovaného ray traceru používajícího stromovou datovou strukturu. Byla vyvinuta knihovna pro distribuci výpočtu a následně použita pro distribuci ray tracingu.cs_CZ
uk.abstract.enRay tracing is a very popular algorithm for rendering of 3D objects. It yields realistic-looking results, unfortunately paid by high computational complexity. Tree data structures can be used to speed up ray tracing as well as parallelizing the computation among all the cores of the CPU and many machines connected by a network. The goal of this thesis is to implement a distributed ray tracer using tree data structure. We have developed a library for distributed computing and used it to parallelize our ray tracer.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990010373930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV