Distanční vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy
Distance education of primary school pupils
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157357Identifikátory
SIS: 233812
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krčmářová, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
9. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
distanční vzdělávání, on-line výuka, učitelé 1. stupně základní školy, kolegiální spolupráce, individualizace výukyKlíčová slova (anglicky)
Distance teaching, on-line teaching, primary school teachers, collegial cooperation, individualization of teachingTato diplomová práce se zabývá problematikou distančního vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy. Je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části je vymezen pojem distanční vzdělávání a jeho proměny v důsledku nastolených změn v českém školství související s pandemií covid-19. Dále jsou představeny některé metodiky a doporučení pro organizaci distanční výuky a výzkumné studie, které se distančním vzděláváním zabývaly. Následně je krátce nastíněn vývoj opatření v zahraničí, jsou představeny některé zahraniční studie. Závěrem jsou stručně popsány funkce školy a její význam v životě dítěte. V empirické části je popsán výzkum, jehož primárním cílem bylo zmapovat organizaci distanční výuky na vybrané základní škole. Výzkumný vzorek tvořilo 7 učitelů 1. stupně základní školy a dále ředitel školy a školní speciální pedagog. Pomocí rozhovorů s respondenty byly zodpovězeny výzkumné otázky studie a komplexně vytváří obraz průběhu distančního vzdělávání na dané základní škole. Výsledky naznačují, že velkou výhodou školy, která usnadnila přechod na distanční vzdělávání, bylo včasné nastavení pravidel a obecných zásad přístupu k distanční výuce. Na škole velmi dobře funguje spolupráce mezi pedagogickými pracovníky, což usnadňuje práci učitelům a lépe se daří individualizovat výuku a...
This thesis describes and discusses distance education of pupils at elementary school. It is divided into a theoretical part and an empirical part. The theoretical part defines the concept of distance education and its changes due to the changes in the Czech education related to the pandemic covid-19. Futhermore, some methodologies and recommendations for the organization of distance education and research are presented. Subsequently, the development of measure abroad is briefly outlined, some foreign studies are presented. Finally, the functions of the school and its importance in the child's life are briefly described. The empirical part describes the research, of which primary goal was to map the organization of distance learning at a selected primary school. The research sample consisted of 7 primary school teachers, as well as a headmaster and school special pedagogue. Based on the analysis of the data from interviews, the course of distance education was determined. The results suggest that the great advantage of the school, which facilitated the transition to distance learning, was the timely setting of rules and general principles of acces to distance learning. Cooperation between pedagogical staff works very well at the school, which facilitates the work of teachers and makes it easier to...
