Zobrazit minimální záznam

Conception of further training of pedagogical workers as a motivating factor and as necessity for achieving quality effort in the profession
dc.contributor.advisorTrojanová, Irena
dc.creatorČápová, Jitka
dc.date.accessioned2017-04-10T13:23:26Z
dc.date.available2017-04-10T13:23:26Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15567
dc.description.abstractFrom the personal management's point of view further training of pedagogues in the nursery schools is one of the priorities on the way to a successful school. The pedagogues are generally considered as the carriers of education. As such they have to be autonomous and responsible personalities who have to be socially valued and supported and first of all rightly educated. Further training of pre-school pedagogues is changing together with the evolution of the society. One of the main tasks should be a support of these pedagogues for developing their professionalism for informative society, formation of presumption for lifelong learning and profession evolution of pedagogues. Considering the quality of teachers and development of their professionalism is the basic part of an educational system, the aim of this paper is to map the possibilities, conditions and motivation of pre-school pedagogues to their professional education. An integral part is a research, which maps opinions of pedagogues and school managers, their attitudes and opinions to a recent stage of further training of pre-school pedagogues.en_US
dc.description.abstractDalší vzdělávání pedagogů mateřských škol je z pohledu personálního managementu jednou z priorit na cestě k úspěšné škole. Pedagogové jsou obecně považováni za nositele vzdělanosti. Jako tací musí být autonomní a zodpovědné osobnosti, které musí být společensky oceňovány a podporovány, a především patřičně vzděláváni. Další vzdělávání předškolních pedagogů se mění s vývojem společnosti. Jedním z hlavních úkolů by měla být podpora profesionalizace těchto pedagogů pro informační společnost, vytváření předpokladu pro celoživotní vzdělávání a profesní rozvoj pedagogů. Vzhledem k tomu, že kvalita učitelů a jejich profesionalizace je základní článek vzdělávacího systému, má tato práce za úkol zmapovat možnosti, podmínky a motivaci předškolních pedagogů k jejich profesnímu vzdělávání. Nedílnou součástí je výzkumné šetření, které mapuje názory pedagogů a manažerů škol, jejich postoje a názory na současný stav dalšího vzdělávání předškolních pedagogů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePojetí dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako motivační faktor a nezbytnost kvality výkonu profese pedagogacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-21
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59329
dc.title.translatedConception of further training of pedagogical workers as a motivating factor and as necessity for achieving quality effort in the professionen_US
dc.contributor.refereeKoberová, Eva
dc.identifier.aleph001228071
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDalší vzdělávání pedagogů mateřských škol je z pohledu personálního managementu jednou z priorit na cestě k úspěšné škole. Pedagogové jsou obecně považováni za nositele vzdělanosti. Jako tací musí být autonomní a zodpovědné osobnosti, které musí být společensky oceňovány a podporovány, a především patřičně vzděláváni. Další vzdělávání předškolních pedagogů se mění s vývojem společnosti. Jedním z hlavních úkolů by měla být podpora profesionalizace těchto pedagogů pro informační společnost, vytváření předpokladu pro celoživotní vzdělávání a profesní rozvoj pedagogů. Vzhledem k tomu, že kvalita učitelů a jejich profesionalizace je základní článek vzdělávacího systému, má tato práce za úkol zmapovat možnosti, podmínky a motivaci předškolních pedagogů k jejich profesnímu vzdělávání. Nedílnou součástí je výzkumné šetření, které mapuje názory pedagogů a manažerů škol, jejich postoje a názory na současný stav dalšího vzdělávání předškolních pedagogů.cs_CZ
uk.abstract.enFrom the personal management's point of view further training of pedagogues in the nursery schools is one of the priorities on the way to a successful school. The pedagogues are generally considered as the carriers of education. As such they have to be autonomous and responsible personalities who have to be socially valued and supported and first of all rightly educated. Further training of pre-school pedagogues is changing together with the evolution of the society. One of the main tasks should be a support of these pedagogues for developing their professionalism for informative society, formation of presumption for lifelong learning and profession evolution of pedagogues. Considering the quality of teachers and development of their professionalism is the basic part of an educational system, the aim of this paper is to map the possibilities, conditions and motivation of pre-school pedagogues to their professional education. An integral part is a research, which maps opinions of pedagogues and school managers, their attitudes and opinions to a recent stage of further training of pre-school pedagogues.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990012280710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV