Show simple item record

Kindergarten's Employee Appraisal
dc.contributor.advisorFantová, Věra
dc.creatorSyblíková, Hana
dc.date.accessioned2017-04-10T13:15:44Z
dc.date.available2017-04-10T13:15:44Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15528
dc.description.abstractThe final thesis deals with a question of employee appraisal and its impact on their job performance. The purpose of the thesis is to analyse the current method of employee appraisal in kindergartens and its influence on their work motivation. The thesis results are from my own experiences and compiled opinions of headmasters. In accordance with the results of the analyse and comparison I clarify the significant importance of the method of employee appraisal management with the aim to achieve a positive employee motivation. Seeing that employee appraisal is not executed systematically which emerged from the opinions of representative respondents sample, therefore the thesis in its last part is focused on improving the quality of present methods of employee appraisal. The results of the thesis could be a fundamental base for creating an accurate employee appraisal method with positive influence on work motivation.en_US
dc.description.abstractZávěrečná práce se zabývá otázkou významu hodnocení pracovníků a jeho vlivem na jejich pracovní výkon. Cílem práce je analýza současného způsobu hodnocení v mateřských školách a zkoumání, do jaké míry hodnocení pracovníky motivuje. Vychází z i^ých poznatků, z vlastních zkušeností a ze získaných názorů a postojů hodnocení pracovníků z pohledu vedoucích pracovníků. Analýzou, porovnáváním a zkoumáním těchto poznatků objasňuji význam, důležitost a vliv stylu řízení na hodnocení, jehož cílem by měla být motivace pracovníků. Jelikož z výzkumného vzorku respondentů vyplynulo, že vedoucí pracovníci ve většině oslovených škol neprovádějí hodnocení pracovníků systematicky, práce se v další části zaměřuje na hledání cest, které by mohly vést ke zkvalitnění současného stavu. Výsledky této práce mohou posloužit jako podklad pro tvorbu vlastního hodnotícího systému a jeho využití jako motivačního faktoru.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleHodnocení pracovníků v podmínkách mateřské školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-20
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59455
dc.title.translatedKindergarten's Employee Appraisalen_US
dc.contributor.refereeHamerníková, Dana
dc.identifier.aleph001228597
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZávěrečná práce se zabývá otázkou významu hodnocení pracovníků a jeho vlivem na jejich pracovní výkon. Cílem práce je analýza současného způsobu hodnocení v mateřských školách a zkoumání, do jaké míry hodnocení pracovníky motivuje. Vychází z i^ých poznatků, z vlastních zkušeností a ze získaných názorů a postojů hodnocení pracovníků z pohledu vedoucích pracovníků. Analýzou, porovnáváním a zkoumáním těchto poznatků objasňuji význam, důležitost a vliv stylu řízení na hodnocení, jehož cílem by měla být motivace pracovníků. Jelikož z výzkumného vzorku respondentů vyplynulo, že vedoucí pracovníci ve většině oslovených škol neprovádějí hodnocení pracovníků systematicky, práce se v další části zaměřuje na hledání cest, které by mohly vést ke zkvalitnění současného stavu. Výsledky této práce mohou posloužit jako podklad pro tvorbu vlastního hodnotícího systému a jeho využití jako motivačního faktoru.cs_CZ
uk.abstract.enThe final thesis deals with a question of employee appraisal and its impact on their job performance. The purpose of the thesis is to analyse the current method of employee appraisal in kindergartens and its influence on their work motivation. The thesis results are from my own experiences and compiled opinions of headmasters. In accordance with the results of the analyse and comparison I clarify the significant importance of the method of employee appraisal management with the aim to achieve a positive employee motivation. Seeing that employee appraisal is not executed systematically which emerged from the opinions of representative respondents sample, therefore the thesis in its last part is focused on improving the quality of present methods of employee appraisal. The results of the thesis could be a fundamental base for creating an accurate employee appraisal method with positive influence on work motivation.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV