Dítě s ADHD v mateřské škole ve vztahu k pedagogovi
Relation of ADHD child to pedagogue in the kindergarten
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15503Identifiers
Study Information System: 59738
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Valentová, Lidmila
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Práce se zabývá charakteristickými znaky poruchy pozornosti spojené s hyperaktivitou a prosté poruchy pozornosti (ADHD/ADD), jejich vznikem, typickými projevy. Snaží se vyložit nejvhodnější způsob intervence. Momenty, kterým by pedagog měl věnovat zvýšenou pozornost a kterých by se měl vyvarovat. Tato práce dále předkládá postupy, konkrétní činnosti a přístupy vhodné pro práci s dětmi s ADHD/ADD. Proveden bude také kvalitativní výzkum zjišťující vzájemnou interakci mezi pedagogem a dítětem s poruchou pozornosti spojené s hyperaktivitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The thesis consider a characteristic attributes of attention deficit hyperactivity disorders and attention deficit disorders (ADHD/ADD), their origin and typical manifestations. Thesis tries to find the best method of intervention. The situations demanding pedagogue's advanced attention and contrariwise the situations that pedagogue should avoid. The paper brings procedures, concrete activities and suitable approaches to work with ADHD/ADD children. The qualitative research about mutual interaction between pedagogue and child with attention disorders connected with hyperactivity will be implemented. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)