dc.contributor.advisor | Kucharská, Anna | |
dc.creator | Beranová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2018-02-15T10:55:48Z | |
dc.date.available | 2018-02-15T10:55:48Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15503 | |
dc.description.abstract | The thesis consider a characteristic attributes of attention deficit hyperactivity disorders and attention deficit disorders (ADHD/ADD), their origin and typical manifestations. Thesis tries to find the best method of intervention. The situations demanding pedagogue's advanced attention and contrariwise the situations that pedagogue should avoid. The paper brings procedures, concrete activities and suitable approaches to work with ADHD/ADD children. The qualitative research about mutual interaction between pedagogue and child with attention disorders connected with hyperactivity will be implemented. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Práce se zabývá charakteristickými znaky poruchy pozornosti spojené s hyperaktivitou a prosté poruchy pozornosti (ADHD/ADD), jejich vznikem, typickými projevy. Snaží se vyložit nejvhodnější způsob intervence. Momenty, kterým by pedagog měl věnovat zvýšenou pozornost a kterých by se měl vyvarovat. Tato práce dále předkládá postupy, konkrétní činnosti a přístupy vhodné pro práci s dětmi s ADHD/ADD. Proveden bude také kvalitativní výzkum zjišťující vzájemnou interakci mezi pedagogem a dítětem s poruchou pozornosti spojené s hyperaktivitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Dítě s ADHD v mateřské škole ve vztahu k pedagogovi | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-21 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59738 | |
dc.title.translated | Relation of ADHD child to pedagogue in the kindergarten | en_US |
dc.contributor.referee | Valentová, Lidmila | |
dc.identifier.aleph | 002026496 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá charakteristickými znaky poruchy pozornosti spojené s hyperaktivitou a prosté poruchy pozornosti (ADHD/ADD), jejich vznikem, typickými projevy. Snaží se vyložit nejvhodnější způsob intervence. Momenty, kterým by pedagog měl věnovat zvýšenou pozornost a kterých by se měl vyvarovat. Tato práce dále předkládá postupy, konkrétní činnosti a přístupy vhodné pro práci s dětmi s ADHD/ADD. Proveden bude také kvalitativní výzkum zjišťující vzájemnou interakci mezi pedagogem a dítětem s poruchou pozornosti spojené s hyperaktivitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis consider a characteristic attributes of attention deficit hyperactivity disorders and attention deficit disorders (ADHD/ADD), their origin and typical manifestations. Thesis tries to find the best method of intervention. The situations demanding pedagogue's advanced attention and contrariwise the situations that pedagogue should avoid. The paper brings procedures, concrete activities and suitable approaches to work with ADHD/ADD children. The qualitative research about mutual interaction between pedagogue and child with attention disorders connected with hyperactivity will be implemented. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020264960106986 | |