Zobrazit minimální záznam

The influence of school on pupils with hearing impairment
dc.contributor.advisorHadj - Moussová, Zuzana
dc.creatorKratochvílová, Kristina
dc.date.accessioned2017-04-10T13:06:51Z
dc.date.available2017-04-10T13:06:51Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15484
dc.description.abstractA change of a school and its influence on pupils with grave hearing impairment is the topic of this thesis. For these pupils, a transfer to a different kind of school (i.e. from an ordinary to a specialized one or vice versa) can be a source of serious consequences influencing their entire personality. Many things differ at these schools - the environment, the type of communication, the classmates. A child that is integrated to an ordinary school is usually the only hard-of-hearing pupil in the school. On the contrary, all the students at a specialised school are similar and the teachers are experienced in treatment of such children. Specific needs of disabled students are met in communication and the whole process of education. The disadvantage of these schools is that they are only in big towns and children from distant villages and towns are often at a boarding house during the week. The aim of this thesis is to describe how a change of school was retrospectively perceived by those who had experienced it themselves. I have focused especially on the following areas: how the respondents went through the change of a school, how they felt at both schools and how the change has influenced their identity.en_US
dc.description.abstractTématem diplomové práce je vliv a působení změny školy na identitu těžce sluchově postižených žáků. Přestup z běžné školy na školu pro sluchově postižené nebo naopak, ze školy pro sluchově postižené na běžnou školu, je pro tyto žáky náročnou změnou, která má důsledky na celou jejich osobnost. Na těchto školách je totiž rozdílné prostředí, způsob komunikace i spolužáci. Dítě integrované do běžné školy bývá jediným sluchově postiženým žákem na celé škole. Na škole pro sluchově postižené jsou na tom všichni žáci podobně a učitelé mají zkušenosti s problematikou sluchového postižení. Při komunikaci i procesu vyučování jsou zohledňovány specifické potřeby žáků se sluchovým postižením. Nevýhodou škol pro sluchově postižené je, že jsou jen ve velkých městech a žáci ze vzdálenějších obcí bývají přes týden na internátě. Cílem diplomové práce bylo zmapovat tyto oblasti: jak respondenti prožívali změnu školy, jak se cítili na obou školách a jak změna školy ovlivnila jejich identitu. V teoretické části jsem popsala typy sluchových vad, jejich důsledky a rozdíly mezi jednotlivými skupinami sluchově postižených. Největší rozdíly jsou ve způsobu komunikace. Popsala jsem, jak se vyvíjí jazyk u neslyšících dětí. Plnohodnotným komunikačním systémem Čechů s těžkým sluchovým postižením je český znakový jazyk. Děti si mohou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVliv školy na identitu žáků se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId60291
dc.title.translatedThe influence of school on pupils with hearing impairmenten_US
dc.contributor.refereeDuplinský, Josef
dc.identifier.aleph000976753
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je vliv a působení změny školy na identitu těžce sluchově postižených žáků. Přestup z běžné školy na školu pro sluchově postižené nebo naopak, ze školy pro sluchově postižené na běžnou školu, je pro tyto žáky náročnou změnou, která má důsledky na celou jejich osobnost. Na těchto školách je totiž rozdílné prostředí, způsob komunikace i spolužáci. Dítě integrované do běžné školy bývá jediným sluchově postiženým žákem na celé škole. Na škole pro sluchově postižené jsou na tom všichni žáci podobně a učitelé mají zkušenosti s problematikou sluchového postižení. Při komunikaci i procesu vyučování jsou zohledňovány specifické potřeby žáků se sluchovým postižením. Nevýhodou škol pro sluchově postižené je, že jsou jen ve velkých městech a žáci ze vzdálenějších obcí bývají přes týden na internátě. Cílem diplomové práce bylo zmapovat tyto oblasti: jak respondenti prožívali změnu školy, jak se cítili na obou školách a jak změna školy ovlivnila jejich identitu. V teoretické části jsem popsala typy sluchových vad, jejich důsledky a rozdíly mezi jednotlivými skupinami sluchově postižených. Největší rozdíly jsou ve způsobu komunikace. Popsala jsem, jak se vyvíjí jazyk u neslyšících dětí. Plnohodnotným komunikačním systémem Čechů s těžkým sluchovým postižením je český znakový jazyk. Děti si mohou...cs_CZ
uk.abstract.enA change of a school and its influence on pupils with grave hearing impairment is the topic of this thesis. For these pupils, a transfer to a different kind of school (i.e. from an ordinary to a specialized one or vice versa) can be a source of serious consequences influencing their entire personality. Many things differ at these schools - the environment, the type of communication, the classmates. A child that is integrated to an ordinary school is usually the only hard-of-hearing pupil in the school. On the contrary, all the students at a specialised school are similar and the teachers are experienced in treatment of such children. Specific needs of disabled students are met in communication and the whole process of education. The disadvantage of these schools is that they are only in big towns and children from distant villages and towns are often at a boarding house during the week. The aim of this thesis is to describe how a change of school was retrospectively perceived by those who had experienced it themselves. I have focused especially on the following areas: how the respondents went through the change of a school, how they felt at both schools and how the change has influenced their identity.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009767530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV