Show simple item record

The manifestations of aggressive behaviour among children in older school age
dc.contributor.advisorProcházková, Jana
dc.creatorZalašová, Ivana
dc.date.accessioned2017-04-10T13:04:13Z
dc.date.available2017-04-10T13:04:13Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15471
dc.description.abstractThe subject of this thesis is "the demonstrations of aggressiveness among the older school age pupils." Nowadays, the topic of aggressiveness among the older school age pupils is very hot. In the theoretical part of my thesis, I will analyse the general issue of aggressiveness. I will focus on the particular concepts determination and definition. I am especially interested in the reasons causing the demonstrations of aggressiveness, the influence of environment and the development aspects of the older school age pupils. The intent of the practical part is to find out by virtue of an investigation questionnaire how the older school age pupils perceive the demonstrations of aggressiveness in their surroundings and what personal experience concerning aggressive behaviour they have. The output of this essay will be an assessment of the degree of investigated aggressiveness among the older school age pupils at selected schools and a suggestion on how to improve the existing situation.en_US
dc.description.abstractTématem předkládané práce jsou "projevy agresivity u žáků staršího školního věku". Problematika agrese u žáků staršího školního věku je v dnešní době aktuální. V teoretické části rozeberu všeobecnou problematiku agresivity. Zaměřím se na vymezení pojmů a definic. Zajímají mě především příčiny vzniku projevů agresivity, vlivy prostředí a vývojové aspekty žáků staršího školního věku. Cílem praktické části je na základě dotazníkového šetření zjistit jak žáci staršího školního věku vnímají projevy agresivity ve svém okolí, a jaké mají osobní zkušenosti s agresivním chováním. Výstupem této práce bude hodnocení zjištěného stavu agresivity u žáků staršího školního věku na vybraných školách a návrh na zlepšení dosavadního stavu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProjevy agresivity u žáků staršího školního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-21
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59535
dc.title.translatedThe manifestations of aggressive behaviour among children in older school ageen_US
dc.contributor.refereeMottlová, Jana
dc.identifier.aleph001111226
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem předkládané práce jsou "projevy agresivity u žáků staršího školního věku". Problematika agrese u žáků staršího školního věku je v dnešní době aktuální. V teoretické části rozeberu všeobecnou problematiku agresivity. Zaměřím se na vymezení pojmů a definic. Zajímají mě především příčiny vzniku projevů agresivity, vlivy prostředí a vývojové aspekty žáků staršího školního věku. Cílem praktické části je na základě dotazníkového šetření zjistit jak žáci staršího školního věku vnímají projevy agresivity ve svém okolí, a jaké mají osobní zkušenosti s agresivním chováním. Výstupem této práce bude hodnocení zjištěného stavu agresivity u žáků staršího školního věku na vybraných školách a návrh na zlepšení dosavadního stavu.cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this thesis is "the demonstrations of aggressiveness among the older school age pupils." Nowadays, the topic of aggressiveness among the older school age pupils is very hot. In the theoretical part of my thesis, I will analyse the general issue of aggressiveness. I will focus on the particular concepts determination and definition. I am especially interested in the reasons causing the demonstrations of aggressiveness, the influence of environment and the development aspects of the older school age pupils. The intent of the practical part is to find out by virtue of an investigation questionnaire how the older school age pupils perceive the demonstrations of aggressiveness in their surroundings and what personal experience concerning aggressive behaviour they have. The output of this essay will be an assessment of the degree of investigated aggressiveness among the older school age pupils at selected schools and a suggestion on how to improve the existing situation.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV