Elektronická učebnice matematických metod fyziky - křivkový a plošný integrál II. druhu, diferenciální operátory
Electronic Textbook in Mathematical Methods of Physics - Line and Surface Integral of a Vector Field, Differential Operators
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/152546Identifiers
Study Information System: 232669
Collections
- Kvalifikační práce [11338]
Author
Advisor
Consultant
Žák, Vojtěch
Referee
Snětinová, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Physics Directed Towards Education
Department
Department of Physics Education
Date of defense
1. 7. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
diferenciální počet|integrální počet|matematické metody ve fyzice|elektronická učebniceKeywords (English)
differential calculus|integral calculus|mathematical methods of physics|electronic textbookHlavním cílem této práce je doplnit již vzniklé učební materiály k před- mětu Matematické metody ve fyzice o kapitoly zabývající se křivkovým integrálem II. druhu, plošným integrálem II. druhu a diferenciálními operátory. Vzniklý text má, stejně jako existující texty, sloužit studentům prezenčního studia učitelství fyziky, studentům Celoživotního vzdělávání a dalším zájemcům o zpracovanou problematiku. Bakalářská práce vychází z příprav doktora A. Hladíka, profesora J. Podolského a docenta V. Žáka. Při tvorbě byly zohledněny zkušenosti jak au- tora této práce, tak autora dosud vzniklých učebních textů. Bakalářská práce rovněž obsahuje rešerši existujících zdrojů k tématům, o nichž tato práce pojed- nává. 1
The main objective of this thesis is to supplement already created teaching materials for the subject Mathematical Methods of Physics with chapters dealing with line and surface integral of a vector field and differential operators. The resulting text, as well as the existing texts, should serve full-time students of physics teaching, students of Lifelong Learning and others interested in the processed issues. The bachelor's thesis is based on the preparations of Doctor A. Hladík, Professor J. Podolský and Associate Professor V. Žák. The experience of both the author of this work and the author of the teaching texts created so far were taken into account. The bachelor thesis also contains a search of existing resources on the topics covered in this work. 1