Cenové prostředí mediálního trhu OOH reklamy v České republice
The pricing environment of the media market of OOH advertising in the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/151443Identifikátory
SIS: 237741
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rosenfeldová, Jana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
OOH, mediální prostředí, cenotvorba, komunikační mix, marketing, reklama, outdoorová reklama, inovativní formáty, inzertní plochy, problematika OOHKlíčová slova (anglicky)
OOH, media environment, pricing, communication mix, marketing, advertising, outdoor advertising, innovative formats, advertising space, OOH mattersTato diplomová práce se zabývá analýzou cenového prostředí mediálního trhu OOH reklamy v České republice. V teoretické části se blíže představuje koncept nejen marketingu a marketingové komunikace, ale také se dotýká reklamy jako takové včetně popisu různých typů tradičních masových médií a jejich role ve společnosti. Dále se tato práce soustředí na konkrétní komunikační kanál - venkovní reklamu. Představuje její historii, vývoj, proces plánování a trendy. Popisuje různé druhy formátů nabízených na českém trhu, včetně těch inovativních a alternativních, ale zároveň také přibližuje aktuální problémy a omezení spojené s tímto médiem. Nicméně i tak zadavatelé v současné době do standardních OOH reklamních formátů investují nemalé částky a dodavatelé se snaží shromažďovat čím dál tím přesnější data pro zvýšení efektivity tohoto komunikačního kanálu. Nabídka provozovatelů venkovní reklamy je na českém trhu koncentrována na několik velkých hráčů. Konkrétní poptávku a nabídku dodavatelů OOH reklamy paralelně s nabídkou oslovených mediálních agentur obsahuje v návaznosti část praktická. V této části je analyzováno a zhodnoceno jakým způsobem trh outdoorové reklamy cenově reaguje na inzertní poptávku zadavatelů reklamy. Autor se zaměřuje v rámci zkoumání na hlavní a dílčí cíl práce. V případě hlavního cíle...
This thesis deals with the analysis of the pricing environment of the OOH advertising media market in the Czech Republic. The theoretical part introduces the concept of marketing communication, but also touches upon advertising as such, including a description of different types of traditional mass media and their role in society. Furthermore, this thesis focuses on a specific communication channel - outdoor advertising. It presents its history, development, planning process and trends. The thesis describes the different types of formats offered on the Czech market, including innovative and alternative ones, but also presents the current problems and limitations associated with this media type. Nevertheless, advertisers are currently investing significant sums in standard OOH advertising formats and suppliers are trying to collect increasingly accurate data to increase the effectiveness of this communication channel. The supply of outdoor advertising operators in the Czech market is concentrated in a few large players. The specific demand and offer of OOH advertising suppliers is presented in the practical part of the thesis in parallel with the offer of the contacted media agencies. In this part, it is analysed and evaluated how the outdoor advertising market reacts in terms of price to the...
