Proměny Českého rozhlasu po nástupu Webu 2.0
The Transformation of Czech Radio After the Introduction of Web 2.0
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/151411Identifikátory
SIS: 229178
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nečas, Vlastimil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Český rozhlas, vysílání, etické principy, média, internet, digitalizace, Web 2.0, podcast, sociální sítě, kvalitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
Czech Radio, broadcasting, ethical principles, media, internet, digitization, Web 2.0, podcast, social media, quality researchTato diplomová práce se věnuje nástupu Webu 2.0 v Českého rozhlase a změnám, které tento modernizační proces přinesl. Zkoumání bylo provedeno z pohledu zaměstnanců Českého rozhlasu z pražských i regionálních stanic ČRo, kteří mají zkušenost s prací v Českém rozhlase před i po nástupu Webu 2.0. Předmětem výzkumných otázek byl způsob adaptace zaměstnanců, vliv změn na obsah vysílání nebo etické principy a v neposlední řadě jejich obecné důsledky pro Český rozhlas v digitálním věku. Odpovědi na stanovené otázky byly následně v praktické části vysvětleny na základě kvalitativního výzkumu s využitím metody polostrukturovaných rozhovorů a metody zakotvené teorie pro následnou analýzu nasbíraných dat. Z analýzy dat vyplývá, že na počátku sice stojí technologický vývoj, ke změnám by ale nemohlo dojít, pokud by zde nebyli aktéři, kteří je dali do pohybu. V rámci proměn spojených s novým komunikačním prostředím Webu 2.0 hraje významnou roli také zpětná vazba, která působí na zaměstnance Českého rozhlasu, kteří v souladu se zpětnou vazbou působí na změnu obsahu, změnu jeho prezentace a částečně i témat. Adaptační proces se na úrovni pozic lišil, nicméně důležitou roli v něm hrála pozice webeditorů, kteří měli vliv na adaptaci dalších členů.
The topic of this thesis is the Transformation of Czech Radio after the Introduction of Web 2.0. The research was carried out from the Czech Radio employees (working on both Prague or regional stations) point of view, who have had experience working at Czech Radio before and after the advent of Web 2.0. The subjects of the research questions were: adaptation of employees, the impact of changes on the content of broadcasting and ethical principles and finally, their general consequences on Czech Radio in the digital age. The answers to the presented questions were then explained in the practical part of the thesis by a qualitative research using the method of semi-structured interviews and the method of grounded theory for the subsequent analysis of the collected data. The analysis of the data shows that changes could not have taken place without the employees who set them in motion. Within the changes associated with the new communication environment of Web 2.0, feedback plays a important role. It affects Czech Radio employees who use it to influence changes in content, changes in its presentation and partly on its topics. The adaptation process differed at the level of positions. The position of web editors played an important role in the adaptation of other members.
