Zobrazit minimální záznam

Jídlo a nostalgie: etnografický pohled na ruské potravinové obchody v Praze
dc.contributor.advisorGrygar, Jakub
dc.creatorPrudnikova, Elizaveta
dc.date.accessioned2022-04-14T18:01:02Z
dc.date.available2022-04-14T18:01:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/151267
dc.description.abstractThe Russian food stores in the Czech Republic can be considered representations of the food practices for the Russian-speaking immigrant community. Despite the common notion that financial gain is a primary focus, I would like to argue that these food stores are the public spaces that link the immigrant's past and present surroundings and plays the role of the communicative bridge with their native's social network. The thesis studies the Russian food stores in Prague as a way of public space that is crucial for maintaining their cultural identity and presents as a medium during the cultural shock for the Russian-speaking immigrants represented by a common theme - nostalgia. By employing an ethnographic approach along with the discourse analysis, I attempt to demonstrate the ways of the mentioned public space being a part of the food practices for this community. The findings should contribute to the understanding of the processes and ways of assimilation in Russian-speaking immigrants, along with their national identification. Furthermore, the thesis opens a discussion regarding the accessible tools of cultural and social involvement of immigrants into the Czech community.en_US
dc.description.abstractObchody Ruské speciality v České republice lze považovat za reprezentaci potravinářských zvyků pro rusky mluvící komunitu cizinců. Navzdory společné představě, že finanční zisk je primárním cílem těchto obchodů, v této práci bych chtěla upozornit na skutečnost, že tyto obchody s potravinami jsou především veřejným prostorem, které spojují minulé a současné prostředí imigranta a hraje roli komunikačního mostu v rámci sociálních sítí cizince. Tato diplomová práce zkoumá obchody Ruské speciality v Praze jako veřejný prostor, který je zásadní pro zachování národní identity imigranta a představuje médium v průběhu kulturního šoku pro rusky mluvící přistěhovalce propojené společným tématem - nostalgií. Pomocí etnografického výzkumu s diskurzivní analýzou se pokouším demonstrovat způsoby, kterými je uvedený veřejný prostor součástí potravinových zvyků pro vybranou komunitu. Zjištění by měla přispět k pochopení procesů a způsobů asimilace u rusky mluvících cizinců spolu s jejich národní identifikací. Práce dále otevírá diskusi o dostupných nástrojích kulturního a sociálního zapojení imigrantů do české komunity.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMigracecs_CZ
dc.subjectpotravinové zvykycs_CZ
dc.subjectobchody s potravinamics_CZ
dc.subjectrusky mluvící komunitacs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectnostalgiecs_CZ
dc.subjectetnografiecs_CZ
dc.subjectdiskurzivní analýzacs_CZ
dc.subjectMigrationen_US
dc.subjectfood practicesen_US
dc.subjectfood storesen_US
dc.subjectRussian-speaking communityen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectnostalgyen_US
dc.subjectethnographyen_US
dc.subjectdiscourse analysisen_US
dc.titleFood and Nostalgy: an ethnographic perspective of the Russian food stores in Pragueen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-20
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId226967
dc.title.translatedJídlo a nostalgie: etnografický pohled na ruské potravinové obchody v Prazecs_CZ
dc.contributor.refereeHrešanová, Ema
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csObchody Ruské speciality v České republice lze považovat za reprezentaci potravinářských zvyků pro rusky mluvící komunitu cizinců. Navzdory společné představě, že finanční zisk je primárním cílem těchto obchodů, v této práci bych chtěla upozornit na skutečnost, že tyto obchody s potravinami jsou především veřejným prostorem, které spojují minulé a současné prostředí imigranta a hraje roli komunikačního mostu v rámci sociálních sítí cizince. Tato diplomová práce zkoumá obchody Ruské speciality v Praze jako veřejný prostor, který je zásadní pro zachování národní identity imigranta a představuje médium v průběhu kulturního šoku pro rusky mluvící přistěhovalce propojené společným tématem - nostalgií. Pomocí etnografického výzkumu s diskurzivní analýzou se pokouším demonstrovat způsoby, kterými je uvedený veřejný prostor součástí potravinových zvyků pro vybranou komunitu. Zjištění by měla přispět k pochopení procesů a způsobů asimilace u rusky mluvících cizinců spolu s jejich národní identifikací. Práce dále otevírá diskusi o dostupných nástrojích kulturního a sociálního zapojení imigrantů do české komunity.cs_CZ
uk.abstract.enThe Russian food stores in the Czech Republic can be considered representations of the food practices for the Russian-speaking immigrant community. Despite the common notion that financial gain is a primary focus, I would like to argue that these food stores are the public spaces that link the immigrant's past and present surroundings and plays the role of the communicative bridge with their native's social network. The thesis studies the Russian food stores in Prague as a way of public space that is crucial for maintaining their cultural identity and presents as a medium during the cultural shock for the Russian-speaking immigrants represented by a common theme - nostalgia. By employing an ethnographic approach along with the discourse analysis, I attempt to demonstrate the ways of the mentioned public space being a part of the food practices for this community. The findings should contribute to the understanding of the processes and ways of assimilation in Russian-speaking immigrants, along with their national identification. Furthermore, the thesis opens a discussion regarding the accessible tools of cultural and social involvement of immigrants into the Czech community.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV