Volnočasové aktivity žáků v domově mládeže
Students free time activities at school hostel
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/151187Identifiers
Study Information System: 202392
Collections
- Kvalifikační práce [2773]
Author
Advisor
Referee
Janošová, Pavlína
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Teaching of Religion, Ethics and Philosophy
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Domov mládeže, volný čas, adolescence, zájmy, motivaceKeywords (English)
School hostel, free time, adolescence, interests, motivationVe své diplomové práci se zabývám především zájmy ubytovaných žáků v DM. Zkoumány jsou nejen zájmy v ubytovacím zařízení, ale také ve volném čase mimo DM. Výzkum byl realizován dotazníkovým šetřením a také rozhovorem s žáky. Cílem práce je zjistit, jaké zájmy preferují žáci v DM a mimo něj. Dále, zda žáci souhlasí s harmonogramem a povinnostmi. Zda žáci preferují individuální trávení společného času před společným. Jak se liší zájmy žáků podle věku a jak se liší obliba aktivit u mužů a žen. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů (například adolescence, domov mládeže, zájmy, volný čas). Praktická část popisuje výsledky výzkumného šetření. Výsledky jsou znázorněny v grafech a tabulkách.
1 Abstract In my diploma thesis, I cover primarily the interests of students accommodated at school hostels. Not only interests in the accommodation facility are examined, but also in free time outside the school hostel. The research was carried out by a questionnaire survey and also by an interview with pupils. The aim of the work is to find out what interests are preferred by students at school hostels and outside it. Furthermore, there is the question of whether students agree with the schedule and responsibilities and whether students prefer individual spending time together over common. The work also addresses how the interests of pupils differ according to age and how the popularity of activities contrasts between men and women. The theoretical part deals with the definition of basic concepts (for example, adolescence, school hostel, interests, leisure). The practical part describes the outcomes of the research survey. These are shown in graphs and tables.