Zobrazit minimální záznam

Formální inovace a fenomén násilí v dramatech Sarah Kane a Martina Crimpa
dc.contributor.advisorWallace, Clare
dc.creatorStrnadová, Klára
dc.date.accessioned2017-04-10T11:32:05Z
dc.date.available2017-04-10T11:32:05Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15097
dc.description.abstractBoth Crimp and Kane are genuine innovators of the dramatic form. The issues dealt with in their works are related; they share similar concerns about the dangers of nowadays' society - and, with it, theatre. This might not be apparent at first sight because of the divergence of styles. Crimp's style is language-centred, hyper-realistic at times, drawing a lot from the theatre of the absurd. He provides a characteristic mixture of satirical edge, ironic detachment and hidden threat. While Crimp works exclusively with the contemporary sensibility, Kane's proximity to the tradition of tragedy can be seen in what she employs in her plays - the big passions, "love, hate, death, revenge, suicide."1 Kane differs from both modernists and postmodernists by her refusal of detachment and by her requirement of emotional involvement. Both the playwright and her characters are absolutist, truth-seeking and provocative. Crimp prevents emotional identification even in the plays that at first sight seem realistic; in the experimental dramas, the distancing device of having stories narrated rather than just shown "allows Crimp to mix acerbic satire with rapid shifts of tone and focus,"2 asking intellectual questions in a convincingly dramatic form. The intense emotional content, which in Kane is delivered by the explicit,...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá divadelní tvorbou dvou predních britských dramatiku soucasnosti: Sarah Kane a Martina Crimpa. Zatímco krátký život Sarah Kane byl dramatický a témer všechny její hry vzbudily kontroverze, Crimp, který je o generaci starší, zustává v panoramatu britského divadla ponekud opomíjen. Kane považovala Crimpuv vliv, zejména na své pozdejší hry, za zásadní. V diplomové práci se zabýváme srovnáním techto dvou autoru z ruzných duvodu. Oba zanícene inovují tvar dramatického díla. Jejich hry se postupne oproštují od všeho, co jsme zvyklí si s divadelní hrou spojovat: není urcen cas ani místo, ale ani postavy ci príbeh nejsou jasne dány. Zatímco Crimp strídá hry prísne tradicní, konverzacní dramata ze soucasnosti (The Country), s experimenty bez postav a bez príbehu (Attempts on Her Life), Kane se jasne vyvíjela od jen mírne narušené tradicní formy (Phaedra's Love) pres avantgardní experiment (Cleansed) až po postmoderní, fragmentovaný text, který divadelní hru pripomíná jen vnejším tvarem (Crave, 4.48 Psychosis). Práce poskytuje shrnutím obsahu her možnost proniknout do jejich dramatického sveta i ctenári s dílem neobeznámenému. Následuje analýza del Crimpa a Kane vzhledem k aristotelským kritériím, zvlášte mimezi a katarzi. Zatímco Kane klasický mimetický tvar narušuje a ukazuje tím na jeho...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleViolence and formal challenge in the plays of Sarah Kane and Martin Crimpen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-21
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId59492
dc.title.translatedFormální inovace a fenomén násilí v dramatech Sarah Kane a Martina Crimpacs_CZ
dc.contributor.refereePilný, Ondřej
dc.identifier.aleph000971689
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studies - Comparative Literatureen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistika - Komparatistikacs_CZ
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistika - Komparatistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studies - Comparative Literatureen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá divadelní tvorbou dvou predních britských dramatiku soucasnosti: Sarah Kane a Martina Crimpa. Zatímco krátký život Sarah Kane byl dramatický a témer všechny její hry vzbudily kontroverze, Crimp, který je o generaci starší, zustává v panoramatu britského divadla ponekud opomíjen. Kane považovala Crimpuv vliv, zejména na své pozdejší hry, za zásadní. V diplomové práci se zabýváme srovnáním techto dvou autoru z ruzných duvodu. Oba zanícene inovují tvar dramatického díla. Jejich hry se postupne oproštují od všeho, co jsme zvyklí si s divadelní hrou spojovat: není urcen cas ani místo, ale ani postavy ci príbeh nejsou jasne dány. Zatímco Crimp strídá hry prísne tradicní, konverzacní dramata ze soucasnosti (The Country), s experimenty bez postav a bez príbehu (Attempts on Her Life), Kane se jasne vyvíjela od jen mírne narušené tradicní formy (Phaedra's Love) pres avantgardní experiment (Cleansed) až po postmoderní, fragmentovaný text, který divadelní hru pripomíná jen vnejším tvarem (Crave, 4.48 Psychosis). Práce poskytuje shrnutím obsahu her možnost proniknout do jejich dramatického sveta i ctenári s dílem neobeznámenému. Následuje analýza del Crimpa a Kane vzhledem k aristotelským kritériím, zvlášte mimezi a katarzi. Zatímco Kane klasický mimetický tvar narušuje a ukazuje tím na jeho...cs_CZ
uk.abstract.enBoth Crimp and Kane are genuine innovators of the dramatic form. The issues dealt with in their works are related; they share similar concerns about the dangers of nowadays' society - and, with it, theatre. This might not be apparent at first sight because of the divergence of styles. Crimp's style is language-centred, hyper-realistic at times, drawing a lot from the theatre of the absurd. He provides a characteristic mixture of satirical edge, ironic detachment and hidden threat. While Crimp works exclusively with the contemporary sensibility, Kane's proximity to the tradition of tragedy can be seen in what she employs in her plays - the big passions, "love, hate, death, revenge, suicide."1 Kane differs from both modernists and postmodernists by her refusal of detachment and by her requirement of emotional involvement. Both the playwright and her characters are absolutist, truth-seeking and provocative. Crimp prevents emotional identification even in the plays that at first sight seem realistic; in the experimental dramas, the distancing device of having stories narrated rather than just shown "allows Crimp to mix acerbic satire with rapid shifts of tone and focus,"2 asking intellectual questions in a convincingly dramatic form. The intense emotional content, which in Kane is delivered by the explicit,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990009716890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV