Specifika marketingové komunikace české eSports scény
Marketing Communication within the Czech eSports Scene
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150512Identifikátory
SIS: 192559
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Báča, Ladislav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
15. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Esport, počítačové hry, progaming, CS:GO, digitální marketing, sociální sítě, public relations, branding, merchandisingKlíčová slova (anglicky)
Esports, computer games, progaming, CS:GO, digital marketing, social media, public relations, branding, merchandisingBakalářská práce se zabývá fenoménem elektronických sportů v tuzemsku a zkoumá, jakým způsobem využívají její aktéři marketingové a komunikační nástroje. V teoretické části je definován pojem počítačová hra i esport a je zde vysvětlen princip fungování esportovní scény na příkladu konkrétní hry. Následná kapitola pak popisuje teoretické základy marketingu, které jsou dále v práci zkoumány. Praktická část nejprve představuje lokální esportovní scénu, její historii a aktéry a následně popisuje,jaké komunikačníaktivity tito aktéřivyužívají.Na základě provedených rozhovorů a deskriptivní analýzy bylo zjištěno, že se marketingová komunikace aktérů tuzemské scény pohybuje na profesionální úrovni a odpovídá mezinárodním standardům.
The thesis deals with the phenomenon of electronic sports in the Czech Republic and examines how the participants of the Czech esports scene use marketing and communication tools. The theoreticalpartdefinesthe term computergame,esportsand explainsthe principle of an esports scene on the example of a specific game. The subsequent chapter then describes the theoretical foundations of marketing, which are studied further in the thesis. The practical part first introduces the local esports scene, its history, and participants, and then describes the communication activities used by these participants. Based on the interviews and analysis, it was found that the marketing communication of the participants of the local scene is on a professional level and corresponds to international standards.