Mezi snem a skutečností: koncepce ireálna ve vybraných prózách Anny Marie Ortese
Between Dream and Reality: the Concept of the Unreality in Selected Proses by Anna Marie Ortese
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150508Identifikátory
SIS: 237692
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štefková, Monika
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Italianistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
6. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
italská literatura 20. století|Anna Maria Ortese|ireálno|povídkyKlíčová slova (anglicky)
Italian literature of the 20th century|Anna Maria Ortese|unreality|short storiesTato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat povídkovou tvorbu italské spisovatelky Anny Marie Ortesové (1914-1998) s konkrétním zaměřením na ireálné prvky. Teoretická kapitola obsahuje přiblížení pojmu "fantastično", jeho vývoj a proměny. Podrobnější pohled bude věnován statím o fantastičnu dvou vlivných teoretiků, Tzvetana Todorova a Rema Ceseraniho. Těžištěm práce pak bude tematická a stylistická analýza sbírek Pohřbená infantka (L'Infanta sepolta, 1950), Moře neomývá Neapol (Il mare non bagna Napoli, 1953) a Ve spánku a v bdění (In sonno e in veglia, 1987). Klíčová slova italská literatura 20. století, Anna Maria Ortesová, ireálno, povídky
The main aim of this bachelor thesis is to analyze chosen short stories of the Italian author Anna Maria Ortese (1914-1998). Special focus will be given to the unreal motives present in her work. The theoretical part contains a description of the concept of fantastic fiction and its evolution and transformation. It also focuses on the essays about fantastic fiction by two influential theorists, Tzvetan Todorov and Remo Ceserani. The core of this thesis is focused on the analysis of L'Infanta sepolta (1950), Il mare non bagna Napoli (1953) and In sonno e in veglia (1987).