Negativní kampaň v českých senátních volbách 2020. Případová studie Jana Groise
Negative campaigning in 2020 Czech senate elections. Jan Grois case study
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150456Identifikátory
SIS: 230478
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Shavit, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
15. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Politický marketing, volební kampaně, negativní kampaň, senátní volby, volby druhého řádu, politická komunikaceKlíčová slova (anglicky)
political marketing, election campaigns, negative campaigning, senate elections, SOE elections, political communicationTato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku negativní kampaně v senátních volbách v České republice. V teoretické části autor popisuje základní termíny politické komunikace, politického marketingu a negativní volební kampaně. V následující části se práce zabývá specifiky senátních voleb obecně ani na úrovni České republiky. Nezapomíná ani na legislativní ukotvení negativní kampaně v českém právu. V metodologické části představuje zvolenou formu kvantitativního výzkumu - případovou studii. Sběr dat využívá dotazníkové šetření. V této části práce je definována hlavní výzkumná i vedlejší výzkumné otázky, které mají za cíl vysvětlit neúspěch vedené kampaně. Explorativní část se nejprve věnuje popisu volebního obvodu ze sociodemografických údajů. Následně popisuje hlavní programové priority kandidátů. Zvláštní pozornost se pak upíná na kampaň Jana Groise, tedy kandidáta, který před druhým kolem použil praktiky negativní kampaně. V poslední části autor analyzuje data z dotazníkové šetření a odpovídá na výzkumné otázky. Z výzkumu plyne, že negativní kampaň nenaplnila svá očekávání a obrátila se proti jejímu realizátorovi.
This bachelor thesis focuses on the issue of negative campaigns in the Senate elections in the Czech Republic. In the theoretical part, the author describes the basic concepts of political communication, political marketing, and negative election campaigns. In the following section, the goal was to describe the specifics of senate elections in general and at the level of the Czech Republic. The methodological part describes case studies and why it has been used. The author used a questionnaire survey to collect the data. The next part of the thesis defines the main research and secondary research question, which aims to explain the unsuccessful campaign. The exploratory part is devoted to the description of the constituency from sociodemographic data. It then describes the main program priorities of the candidates. Special attention is then paid to the campaign of Jan Grois, the candidate who used the practices of this campaign before the second round. In the last part, the author analyzes the data from the questionnaire survey and answers research questions. The research shows that the negative campaign did not meet its expectations and turned against Jan Grois himself.
