Metody a principy sebevýchovy a sebevzdělávání učitelů a dalších pedagogických pracovníků v ČR
Methods and principles of the teacher's self-education and self-cultivation in the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15029Identifiers
Study Information System: 59644
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Kasíková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
27. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Tato práce si klade za úkol alespoň částečně zmapovat podmínky k sebevýchově a sebevzdělávání pedagogických pracovníků v ČR, jejich zájem o tyto aktivity a motivaci. Především se však zaměřuje na metody a principy sebevýchovného a sebevzdělávacího procesu v této dynamicky se vyvíjející společnosti, pokouší se hledat a navrhovat metody, principy a prostředky procesu obohacujícího osobnost a rozšiřujícího vědomostní obzor učitele a v neposlední řadě se ptá, máli sebevýchovný a sebevzdělávací proces pro učitele a pro společnost smysl, za jakých podmínek má být realizován a k jakým cílům má směřovat. Práce se rovněž zabývá dalšími aspekty vzdělávání dospělých, kam podle autorky práce přes respektování určitých specifik vzdělávání pedagogických pracovníků patří a pojednává o osobnosti učitele, protože autorka předpokládá existenci vzájemného vztahu mezi osobností pedagogického pracovníka a jeho sebevýchovou a sebevzděláváním.