Vnímání reklamních sdělení v prostoru online seznamek se zaměřením na Tinder
Perception of advertisements on online dating apps focusing mainly on Tinder
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150272Identifiers
Study Information System: 229333
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Vranka, Marek
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
15. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Seznamovací aplikace, online seznamky, reklama, Tinder, reklama na Tinderu, sociální sítě, vnímání reklamKeywords (English)
Online dating apps, online dating, advertising, Tinder, advetising on Tinder, social media, perception of advertisingTématem bakalářské práce je vnímání reklamních sdělení v prostoru online seznamek se zaměřením na Tinder. Cílem práce je prozkoumat, jak čeští uživatelé vnímají dosavadní reklamy, se kterými se v aplikaci setkali, a zjistit jejich otevřenost a postoje ke konkrétním sdělením. Explorativní výzkum se dále zabývá různými reklamními formáty, které aplikace nabízí, a reakcemi na ně. Výsledky prezentují dosavadní uživatelské zkušenosti s reklamami v aplikaci a reakce na konkrétní sdělení a formáty reklam. Poznatky z práce lze využít jako ukazatel pro značky, které zvažují investici do nového reklamního média.
The topic of the bachelor's thesis is perception of advertising on online dating apps focusing mainly on Tinder. The aim of this thesis is to examine how Czech users perceive existing advertisements they have encountered on Tinder and find out their openness and attitudes towards different advertisements within the app. Exploratory research also deals with various formats that can be used for adverting in the app and user's responses to them. The results present user's experience with in-app ads and responses to several different ads and formats. The knowledge from the work can be used as an indicator for brands that are considering investing in a new advertising medium.