Současná populární hudba v Ulánbátaru
Modern pop-music scene in Ulaanbaar
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150248Identifikátory
SIS: 233036
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zikmundová, Veronika
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Mongolistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav asijských studií
Datum obhajoby
8. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Ulánbátar pop Čingischán Chonch The HUKlíčová slova (anglicky)
Ulaanbaatar pop Gengis Khan Khonkh The HUSOUČASNÁ POPULÁRNÍ HUDBA V ULÁNBÁTARU Práce popisuje současnou hubební scénu Ulánbátaru se zohledněním sociokulturního kontextu, Všímá si jak "předmoderní" (tradiční) vrstvy, vlivu rusko-sovětské populární hudby a vlivu anglo-americké populární hudby. Student nejprve definuje pojem populární hudby v mongolském prostředí, poté na základě dostupné literatury, internetových zdrojů a terénního výzkumu definuje a popíše jednotlivé žánry populární hudby. Zaměří se na sociokultuní aspekty hudební scény (produkce, distribuce, vizuální stránka. politická role hudby, subkultury, vztah státních institucí k hudbě) V rozhovorech s hudebníky se zaměří na reflexi vývoje posledních dekád, domácí a zahraniční inspirace, vnímání role hudebníka, technickou stránku apod.. Klíčová slova Ulánbátar pop Čingischán Chonch The HU
MODERN POP-MUSIC SCENE IN ULAANBAATAR This thesis describes the contemporary music scene in Ulaanbaatar with particular interest in its socio-cultural background. The thesis deals with the traditional layer of the contemporary music, but also with the musical influences from the Soviet Union and the Anglosphere. First of all, the students defines the term of popular music in Mongolia, then, on the basis of the literature, on-line sources and the interview, defines and describes the different genres of the Mongolian pop music. His main focus is on the socio-cultural aspect of the musical scenes (production, distribution, visual aspect of the musical production, political dimension of the music, subcultures, the relations between the musicians and the state institutions). In the interviews, the main focus will be on the reflexion of the current development, local and global inspirations, understanding of the role of the musician, technology etc.. Key words Ulaanbaatar, pop, Gengis Khan, Khonkh, The HU
