Srovnání vývoje řeči mezi monolingvními a bilingvními dětmi předškolního věku
A comparison of language development in monolingual and bilingual pre-schoolers
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150216Identifiers
Study Information System: 213215
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Seidlová Málková, Gabriela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Czech Language and Literature
Department
Institute of Czech Language and Theory of Communication
Date of defense
1. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
vývoj řeči|logopedická intervence|monolingvní děti|bilingvní děti|předškolní věkKeywords (English)
language development|logopaedic intervention|momolingual children|bilingual children|pre.schoolersBakalářská práce se zabývá rozdílným vývojem řeči mezi monolingvními a bilingvními dětmi předškolního věku v průběhu logopedické intervence. Práce se zakládá na výzkumném projektu spočívajícím v pozorování dětí při zájmovém kroužku logopedické intervence a sběru a následné analýze dat získaných tímto pozorováním. V teoretické části práce jsou stručně charakterizovány základní pojmy související s tématem práce. Praktická část zahrnuje jak metody sběru dat a jeho situační okolnosti, tak výsledky výzkumu. Klíčová slova vývoj řeči, logopedická intervence, monolingvní děti, bilingvní děti, předškolní věk
Bachelor thesis deals with the differences of language development in monolingual and bilingual pre-schoolers throughout a logopaedic intervention. The thesis proceeds from a research based on an observation of children during a leisure activity 'Logopaedic intervention'. Follow-up data collection and their analysis as well as the research background and findings are embodied in the practical part of the thesis. The theoretical part at the beginning includes the description of basic terms connected to the topic of the thesis. Keywords language development; logopaedic intervention; monolingual children; bilingual children; preschool age