Zobrazit minimální záznam

The use of eye tracking in marketing research
dc.contributor.advisorVranka, Marek
dc.creatorSmékal, Jan
dc.date.accessioned2022-04-14T17:24:49Z
dc.date.available2022-04-14T17:24:49Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150214
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the use of the eye camera in marketing research. The introductory part focuses on the basics of eye physiology, which are necessary for understanding the principles of eye tracking. This is followed by an introduction to the process of measuring the path of vision, its history and the development of methods. It introduces the reader to the eye camera and its most important parameters and introduces him to examples of practical use of eye tracking in various areas. It also describes the capabilities and limitations of the eye camera, the possibilities of combination with other research methods and, last but not least, it also contains a practical demonstration of the possibilities of analysis and visualization of measured data. Then it looks at eye tracking in the context of marketing and visual perception and introduces the reader to the application of the eye camera in various areas of marketing research. The practical part aims to bring the reader closer to the practical side of eye-tracking. Through a specific example, it shows what such research looks like and what it entails. From experiment design planning to data analysis and interpretation. The research examines the general phenomenon of the influence of the direction of the model's view on the effectiveness...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se věnuje využití oční kamery v marketingovém výzkumu. Úvodní část je zaměřena na základy biologie oka, které jsou nezbytné pro porozumění principů sledování pohybu očí. Na to navazuje představení samotného procesu měření dráhy zraku, jeho historie a vývoje metod. Dále přibližuje použití oční kamery a její nejdůležitější parametry a seznamuje s příklady praktického využití sledování pohybu očí v nejrůznějších oblastech. Následně popisuje schopnosti a limity oční kamery, možnosti kombinace s dalšími výzkumnými metodami a v neposlední řadě obsahuje také praktickou ukázku možností analýzy a vizualizace naměřených dat. Poté na sledování pohybu očí nahlíží v kontextu marketingu a vizuálního vnímání a čtenáři zblízka představuje aplikaci oční kamery v různých oblastech marketingového výzkumu. Praktická část si klade za cíl přiblížit praktickou stránku eye- trackingu. Na konkrétním příkladu ukazuje, jak takový výzkum vypadá a co všechno obnáší. Od plánování designu experimentu až po analýzu a interpretaci dat. Výzkum zkoumá obecný fenomén vlivu směru pohledu modela na efektivitu reklamy. Jeho výsledky sice jasný vliv neprokázaly, přináší však zajímavou hypotézu, a také sadu doporučení pro další výzkum.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectOční kameracs_CZ
dc.subjectsledování pohybu očícs_CZ
dc.subjectmarketingový výzkumcs_CZ
dc.subjectvizuální vnímánícs_CZ
dc.subjectEye trackeren_US
dc.subjecteye trackingen_US
dc.subjectmarketing researchen_US
dc.subjectvisual perceptionen_US
dc.titleVyužití oční kamery v marketingovém výzkumucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-15
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId215513
dc.title.translatedThe use of eye tracking in marketing researchen_US
dc.contributor.refereeHoudek, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se věnuje využití oční kamery v marketingovém výzkumu. Úvodní část je zaměřena na základy biologie oka, které jsou nezbytné pro porozumění principů sledování pohybu očí. Na to navazuje představení samotného procesu měření dráhy zraku, jeho historie a vývoje metod. Dále přibližuje použití oční kamery a její nejdůležitější parametry a seznamuje s příklady praktického využití sledování pohybu očí v nejrůznějších oblastech. Následně popisuje schopnosti a limity oční kamery, možnosti kombinace s dalšími výzkumnými metodami a v neposlední řadě obsahuje také praktickou ukázku možností analýzy a vizualizace naměřených dat. Poté na sledování pohybu očí nahlíží v kontextu marketingu a vizuálního vnímání a čtenáři zblízka představuje aplikaci oční kamery v různých oblastech marketingového výzkumu. Praktická část si klade za cíl přiblížit praktickou stránku eye- trackingu. Na konkrétním příkladu ukazuje, jak takový výzkum vypadá a co všechno obnáší. Od plánování designu experimentu až po analýzu a interpretaci dat. Výzkum zkoumá obecný fenomén vlivu směru pohledu modela na efektivitu reklamy. Jeho výsledky sice jasný vliv neprokázaly, přináší však zajímavou hypotézu, a také sadu doporučení pro další výzkum.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the use of the eye camera in marketing research. The introductory part focuses on the basics of eye physiology, which are necessary for understanding the principles of eye tracking. This is followed by an introduction to the process of measuring the path of vision, its history and the development of methods. It introduces the reader to the eye camera and its most important parameters and introduces him to examples of practical use of eye tracking in various areas. It also describes the capabilities and limitations of the eye camera, the possibilities of combination with other research methods and, last but not least, it also contains a practical demonstration of the possibilities of analysis and visualization of measured data. Then it looks at eye tracking in the context of marketing and visual perception and introduces the reader to the application of the eye camera in various areas of marketing research. The practical part aims to bring the reader closer to the practical side of eye-tracking. Through a specific example, it shows what such research looks like and what it entails. From experiment design planning to data analysis and interpretation. The research examines the general phenomenon of the influence of the direction of the model's view on the effectiveness...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV