Zobrazit minimální záznam

Movable Classroom Concept in contemporary Waldorf School
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorŠedivá, Marta
dc.date.accessioned2017-06-01T05:50:24Z
dc.date.available2017-06-01T05:50:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/1489
dc.description.abstractDiplomová práce představuje inovaci vyučování ve waldorfských školách, tzv. model pohyblivé třídy. Tento model pochází z německých waldorfských škol, především z bochumské "Rudolf Steiner Schule". Jeho hlavními specifiky je vybavení tříd pohyblivým mobiliářem, který umožňuje velkou variabilitu uspořádání prostoru, praktikování každotýdenního vyučování venku a změna v časovém nastavení vyučovacích jednotek. Výzkumným problémem práce je posoudit smysluplnost modelu pohyblivé třídy. Podrobně je zde řešena zásadní otázka, zda je možné pozorovat konkrétní přínosy modelu pohyblivé třídy na fyzický, psychický, sociální a kognitivní rozvoj dětí, pokud učitel zohlední současně i meze tohoto modelu. Po provedených pozorováních ve třídách, které s tímto modelem pracují, a prostudování odborné literatury jsou specifikovány jednotlivé kategorie kladných přínosů a možných omezení (rizik). Následnými rozhovory s učiteli jsou tyto kategorie ověřeny a upřesněny na konkrétních situacích. Tím je zodpovězena výzkumná otázka a naznačeny další možnosti práce s tímto modelem v českých waldorfských školách.cs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis introduces innovative approach to teaching practice at Waldorf schools, the so called movable classroom. This model originates in German Waldorf schools, primarily from Rudolf Steiner Schule in Bochum. Its main specific is furnishing the classroom with movable equipment, which creates the possibility for greater variability in organizing the space by implementation of weekly outdoor learning and change in the timing set up of teaching units. The research question of this work is meaningfulness of the movable classroom model, it specifically concerns itself with the question, whether it is possible to observe the benefits of movable classroom model for physical, psychological, social and cognitive development of children, while teacher simultaneously takes into account the current limitations of this model. Following observation in the classrooms, which work according to this model and researching contemporary literature, individual categories of both benefits and risks have been specified. Through follow up interviews with teachers, these categories are verified and exactified through actual situations, the research question is answered and further possibilities for working with this model in Czech Waldorf schools are explored.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectwaldorfská školacs_CZ
dc.subjectpohyblivá třídacs_CZ
dc.subjectBochumer Modell - Schule 2000cs_CZ
dc.subjectobnovený zápiscs_CZ
dc.subjectrozvoj smyslového vnímánícs_CZ
dc.subjectdovednosti a pokrok žákůcs_CZ
dc.subjectinovace vyučovánícs_CZ
dc.subjectWaldorf Schoolen_US
dc.subjectThe Movable Classroomen_US
dc.subjectBochumer Modell - Schule 2000en_US
dc.subjectClass 2 re-assessmenten_US
dc.subjectdevelopment of sense perceptionsen_US
dc.subjectpupils skills and advancementen_US
dc.subjectinnovation in teachingen_US
dc.titleModel Pohyblivé třídy v současné waldorfské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-01-12
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId161166
dc.title.translatedMovable Classroom Concept in contemporary Waldorf Schoolen_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
dc.identifier.aleph002121468
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce představuje inovaci vyučování ve waldorfských školách, tzv. model pohyblivé třídy. Tento model pochází z německých waldorfských škol, především z bochumské "Rudolf Steiner Schule". Jeho hlavními specifiky je vybavení tříd pohyblivým mobiliářem, který umožňuje velkou variabilitu uspořádání prostoru, praktikování každotýdenního vyučování venku a změna v časovém nastavení vyučovacích jednotek. Výzkumným problémem práce je posoudit smysluplnost modelu pohyblivé třídy. Podrobně je zde řešena zásadní otázka, zda je možné pozorovat konkrétní přínosy modelu pohyblivé třídy na fyzický, psychický, sociální a kognitivní rozvoj dětí, pokud učitel zohlední současně i meze tohoto modelu. Po provedených pozorováních ve třídách, které s tímto modelem pracují, a prostudování odborné literatury jsou specifikovány jednotlivé kategorie kladných přínosů a možných omezení (rizik). Následnými rozhovory s učiteli jsou tyto kategorie ověřeny a upřesněny na konkrétních situacích. Tím je zodpovězena výzkumná otázka a naznačeny další možnosti práce s tímto modelem v českých waldorfských školách.cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis introduces innovative approach to teaching practice at Waldorf schools, the so called movable classroom. This model originates in German Waldorf schools, primarily from Rudolf Steiner Schule in Bochum. Its main specific is furnishing the classroom with movable equipment, which creates the possibility for greater variability in organizing the space by implementation of weekly outdoor learning and change in the timing set up of teaching units. The research question of this work is meaningfulness of the movable classroom model, it specifically concerns itself with the question, whether it is possible to observe the benefits of movable classroom model for physical, psychological, social and cognitive development of children, while teacher simultaneously takes into account the current limitations of this model. Following observation in the classrooms, which work according to this model and researching contemporary literature, individual categories of both benefits and risks have been specified. Through follow up interviews with teachers, these categories are verified and exactified through actual situations, the research question is answered and further possibilities for working with this model in Czech Waldorf schools are explored.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021214680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV