Téma antisemitismu ve vybraných českých médiích
The issue of antisemitism in selected Czech media
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148753Identifiers
Study Information System: 228980
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Köpplová, Barbara
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
13. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
antisemitismus, kvantitativní analýza, nastolování agendy, rámování, iDNES.cz, Aktuálně.cz, Seznam Zprávy, iROZHLAS.cz, ČT24Keywords (English)
antisemitism, quantitative analysis, agenda-setting, framing, iDNES.cz, Aktuálně.cz, Seznam Zprávy, iROZHLAS.cz, ČT24Bakalářská práce je zaměřena na analýzu tématu antisemitismu v článcích uveřejněných mezi lety 2019 až 2020 na pěti vybraných českých online zpravodajských serverech, kterými jsou iDNES.cz, Aktuálně.cz, Seznam Zprávy, iROZHLAS.cz a ČT24. Cílem práce je za pomoci kvantitativní a kvalitativní analýzy popsat, jakým způsobem média informují o tématu antisemitismus. Teoretická část práce se věnuje pojmům z oblasti mediálních studií, ze kterých práce vychází, kterými jsou nastolování agendy, rámování, gatekeeping, zpravodajské hodnoty a historie propagandy. Dále se teoretická část práce věnuje problematice antisemitismu, jeho definici, historické podobě jeho projevů s důrazem na české země a jeho roli v současnosti. Metodologická část popisuje vybraná média, historii jejich vzniku, vlastnickou strukturu, průměrnou čtenost a jejich ukotvení v současném českém mediálním světě. Kromě toho je v této části práce definována i metodologie použitého výzkumu, tedy kvantitativní a kvalitativní metody obsahové analýzy. Výsledkem výzkumu bylo zjištění, že jak sledovaná veřejnoprávní média, tak soukromá média o tématu antisemitismu reflektují nejčastěji formou zpravodajského článku, u všech sledovaných médií převažují zahraniční události a poněkud překvapivě nebyl mezi veřejnoprávními médii a soukromými médii výrazný...
This bachelor thesis focuses on the analysis of the topic of antisemitism in articles published between 2019 and 2020 on five chosen Czech news websites iDNES.cz, Aktuálně.cz, Seznam Zprávy, iROZHLAS.cz and ČT24. The aim of the thesis is to describe media imagine of the topic of antisemitism and how the selected media inform about antisemitism, by using quantitative and qualitative analysis. Theoretical part of the thesis is mainly focused on the definiton of the concepts, well known from the media and communication studies such as agenda-setting, framing, gatekeeping, news values or the history of propaganda. This part of the thesis also focuses on the topic of antisemitism itself, it's history, definition and modern usage of this term. Methodological part is mainly focused on brief description of the five chosen news websites, their history and ownership structure, followed by defining the selected methods of analysis that are used in this bachelor thesis. The result of the analysis was that both public service media and private media reflected the topic of antisemitism most often in the form of a news article. Foreign events predominate in all monitored media and surprisingly, no significant differences were found between public and private media in the types of sources they used.