Víc než jen zábava: Deskové hry z historicko-sociologického pohledu
More than just fun: Board games from a historical-sociological perspective
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148746Identifikátory
SIS: 227965
Kolekce
- Kvalifikační práce [6713]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štemberk, Jan
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Historická sociologie
Katedra / ústav / klinika
Program Historická sociologie
Datum obhajoby
13. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
tradiční deskové hry, moderní deskové hry, komunita hráčů moderních deskových her, historie deskových herKlíčová slova (anglicky)
traditional board games, modern board games, community of modern board game players, history of board gamesCílem práce bylo představit historii deskových her z historicko-sociologického pohledu. V teoretické části byla popsána historie vývoje deskových her s přihlédnutím k jejich roli ve společnosti. Následně byly v praktické části interpretovány výsledky kvalitativního výzkumu provedeného mezi členy komunity deskových hráčů v ČR. Tyto byly doplněny výsledky dotazníkového šetření. Tím vznikl ucelený pohled na vývoj a proměny v komunitě deskových hráčů a rovněž tak na pohled na deskové hry jako takové. Práce tedy představila nejen tisíciletou historii deskových her, ale zaměřila se také na současné deskové hry a jejich hráče.
The aim of the work was to present the history of board games from a historical- sociological perspective. The theoretical section described the history of board game development, taking into account their role in society. Subsequently, the results of qualitative research conducted among members of the board players community in the Czech Republic were interpreted in practical part. These were complemented by the results of the questionnaire investigation. This gave a comprehensive view of the evolution and transformation in the board player community, as well as the board game itself. So the work presented not only a thousand-year history of board games, but also focused on contemporary board games and their players.