Zobrazit minimální záznam

Development of music instrument teachers' social skills by Video home training method
dc.contributor.advisorŠírová, Eva
dc.creatorKratochvíl, Filip
dc.date.accessioned2022-04-12T09:32:12Z
dc.date.available2022-04-12T09:32:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148602
dc.description.abstractTato práce se zabývá sociálními dovednostmi učitelů hry na hudební nástroj a jejich rozvojem pomocí metody videotrénink interakcí. Literárně přehledová část shrnuje poznatky z oblasti psychologie hudební pedagogiky, oblasti sociálních dovedností a přibližuje metodu videotrénink inerakcí. Empirická část se pak zabývá pomocí dotazníku postoji učitelů hry na hudební nástroj k sociálním dovednostem a jejich rozvoji. Zároveň zkoumá pomocí případové studie možnou podobu VTI intervence v hudebně-pedagogické oblasti. Výsledky dotazníkového šetření naznačují, že učitelé vnímají sociální dovednosti jako důležité, zároveň ukazují, že učitelé jsou zvyklí se dále rozvíjet zejména formou konzultací s kolegy, cvičení, či navštěvování odborných seminářů či masterclassů. Případová studie pak nastiňuje možnou podobu intervence pomocí metody VTI. Klíčová slova: sociální dovednosti, videotrénink interakcí, učitel hudbycs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis deals with socials skills of instrumental music teachers and their development through the VTI method. The theoretical part of the thesis sums up a knowledge of music education psychology, social skills and it outlines VTI method. The empirical chapter of the thesis uses a questionnaire focused on music teachers' attitude to social skills and their development. At the same time it analyses by means of a case-study an appropriate form of VTI intervention in the field of music education. The results of the questionnare research show that teachers perceive social skills as important ones. As well they show that teachers are used to developing their skills by consulting their colleagues, practicing their musical instruments or participating in professional workshops and master classes. The case study shows a possible form of the VTI method intervention. Keywords: social skills, video interaction guidance, music teacheren_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsocial skills|video interaction guidance|music teacheren_US
dc.subjectsociální dovednosti|videotrénink interakcí|učitel hudbycs_CZ
dc.titleRozvoj sociálních dovedností učitele hry na hudební nástroj pomocí metody VTIcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-13
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId224505
dc.title.translatedDevelopment of music instrument teachers' social skills by Video home training methoden_US
dc.contributor.refereeUrban, Kamila
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá sociálními dovednostmi učitelů hry na hudební nástroj a jejich rozvojem pomocí metody videotrénink interakcí. Literárně přehledová část shrnuje poznatky z oblasti psychologie hudební pedagogiky, oblasti sociálních dovedností a přibližuje metodu videotrénink inerakcí. Empirická část se pak zabývá pomocí dotazníku postoji učitelů hry na hudební nástroj k sociálním dovednostem a jejich rozvoji. Zároveň zkoumá pomocí případové studie možnou podobu VTI intervence v hudebně-pedagogické oblasti. Výsledky dotazníkového šetření naznačují, že učitelé vnímají sociální dovednosti jako důležité, zároveň ukazují, že učitelé jsou zvyklí se dále rozvíjet zejména formou konzultací s kolegy, cvičení, či navštěvování odborných seminářů či masterclassů. Případová studie pak nastiňuje možnou podobu intervence pomocí metody VTI. Klíčová slova: sociální dovednosti, videotrénink interakcí, učitel hudbycs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis deals with socials skills of instrumental music teachers and their development through the VTI method. The theoretical part of the thesis sums up a knowledge of music education psychology, social skills and it outlines VTI method. The empirical chapter of the thesis uses a questionnaire focused on music teachers' attitude to social skills and their development. At the same time it analyses by means of a case-study an appropriate form of VTI intervention in the field of music education. The results of the questionnare research show that teachers perceive social skills as important ones. As well they show that teachers are used to developing their skills by consulting their colleagues, practicing their musical instruments or participating in professional workshops and master classes. The case study shows a possible form of the VTI method intervention. Keywords: social skills, video interaction guidance, music teacheren_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV