Zobrazit minimální záznam

Implementace hry Sprouts
dc.contributor.advisorBalko, Martin
dc.creatorČížek, Tomáš
dc.date.accessioned2022-04-06T11:01:05Z
dc.date.available2022-04-06T11:01:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148335
dc.description.abstractSprouts je hra pro dva hráče s tužkou a papírem, kterou vymysleli John Conway a Michael Paterson v roce 1967. Hráči se v ní střídají ve spojování teček pomocí křivek podle jednoduchých pravidel, dokud jeden z hráčů nemůže udělat tah. Přestože je Sprouts velice populární a zdánlivě jednoduchá, nejsou dostupné téměř žádné UI hrající Sprouts. Tento nedostatek počítačových protivníků je způsobený tím, že hra skrývá překvapivě vysokou kombinatorickou složitost a její implementace zahrnuje fascinující programovací výzvy. Podařilo se nám překonat všechny tyto implementační bariéry a po 50 letech existence hry jsme vytvořili první uživatelsky přívětivou aplikaci Sprouts, která obsahuje silnou umělou inteligenci. Zkombinovali jsme zejména výsledky teorie nimberů s novými meto- dami, které jsou založené na Delaunayových triangulacích a force-directed algoritmech zachovávající počet křížení, abychom dokázali vytvořit UI hráče, který hraje perfektně až na jedenácti bodech. 1cs_CZ
dc.description.abstractSprouts is a two-player pencil-and-paper game invented by John Conway and Michael Paterson in 1967. In the game, the players take turns in joining dots by curves according to simple rules, until one player cannot make a move. The Game of Sprouts is very popular and simple-looking, so it may come as a surprise that there are essentially no AI Sprouts players available. This lack of computer opponents is caused by the fact that the game hides a surprisingly high combinatorial complexity and implementing it involves fascinating programming challenges. We overcome all the implementation barriers and create the first user-friendly Sprouts application with a strong artificial intelligence after more than 50 years of the existence of the game. In particular, we combine results from the theory of nimbers with new methods based on Delaunay triangulations and crossing-preserving force-directed algorithms to develop an AI Sprouts player which plays a perfect game on up to 11 spots. 1en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectSprouts|Combinatorial game|Planar graphs|Artificial intelligenceen_US
dc.subjectSprouts|Kombinatorická hra|Rovinné grafy|Umělá inteligencecs_CZ
dc.titleImplementation of the Sprouts gameen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-10
dc.description.departmentDepartment of Applied Mathematicsen_US
dc.description.departmentKatedra aplikované matematikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId227930
dc.title.translatedImplementace hry Sproutscs_CZ
dc.contributor.refereePangrác, Ondřej
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramování a softwarové systémycs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramming and Software Systemsen_US
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra aplikované matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Applied Mathematicsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramování a softwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enProgramming and Software Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSprouts je hra pro dva hráče s tužkou a papírem, kterou vymysleli John Conway a Michael Paterson v roce 1967. Hráči se v ní střídají ve spojování teček pomocí křivek podle jednoduchých pravidel, dokud jeden z hráčů nemůže udělat tah. Přestože je Sprouts velice populární a zdánlivě jednoduchá, nejsou dostupné téměř žádné UI hrající Sprouts. Tento nedostatek počítačových protivníků je způsobený tím, že hra skrývá překvapivě vysokou kombinatorickou složitost a její implementace zahrnuje fascinující programovací výzvy. Podařilo se nám překonat všechny tyto implementační bariéry a po 50 letech existence hry jsme vytvořili první uživatelsky přívětivou aplikaci Sprouts, která obsahuje silnou umělou inteligenci. Zkombinovali jsme zejména výsledky teorie nimberů s novými meto- dami, které jsou založené na Delaunayových triangulacích a force-directed algoritmech zachovávající počet křížení, abychom dokázali vytvořit UI hráče, který hraje perfektně až na jedenácti bodech. 1cs_CZ
uk.abstract.enSprouts is a two-player pencil-and-paper game invented by John Conway and Michael Paterson in 1967. In the game, the players take turns in joining dots by curves according to simple rules, until one player cannot make a move. The Game of Sprouts is very popular and simple-looking, so it may come as a surprise that there are essentially no AI Sprouts players available. This lack of computer opponents is caused by the fact that the game hides a surprisingly high combinatorial complexity and implementing it involves fascinating programming challenges. We overcome all the implementation barriers and create the first user-friendly Sprouts application with a strong artificial intelligence after more than 50 years of the existence of the game. In particular, we combine results from the theory of nimbers with new methods based on Delaunay triangulations and crossing-preserving force-directed algorithms to develop an AI Sprouts player which plays a perfect game on up to 11 spots. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra aplikované matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV