Zobrazit minimální záznam

Racial Socialization Strategies and Practises of Mothers Raising Biracial Children
dc.contributor.advisorDudová, Radka
dc.creatorNiklová, Olga
dc.date.accessioned2022-04-12T08:26:11Z
dc.date.available2022-04-12T08:26:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/148226
dc.description.abstractPráce si klade za cíl zjistit, jaké rasové socializační strategie a praktiky v českém kontextu uplatňují matky, bělošky a etnické Češky vůči svých birasových dětem černošského a bělošského původu. Výzkumný problém je rámován perspektivou kritické rasové teorie. Data byla získaná na základě explorativního přístupu prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s deseti informantkami, matkami nezletilých dětí. Pomocí tematické analýzy byly identifikovány některé ze strategií, praktik a konceptů popsaných v západních společnostech. V českém kontextu se objevila i specifická témata související s rasovou homogenitou české společnosti. Hlavní zjištění naznačují identifikaci rasové socializační strategie vázané na hypervizibilitu dětí, bariéry v rozvíjení mateřských kompetencí a absenci přípravy na bias.cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to examine racial socialization strategies and practices of white Czech mothers raising biracial black and white children. The research question is theoretically framed by critical race theory perspective. Data were obtained based on an exploratory approach through semi-structured interviews with ten mothers of underage children. Thematic analysis revealed some of the strategies, practices and concepts described in the Western societies. Also, distinct themes in the Czech context emerged, mainly due to the racial homogeneity of the Czech society. The main findings indicate an identification of specific racial socialization strategy connected to hypervisibility of the children, barriers mothers face in developing race related competencies and the absence of preparation for bias.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectrace|socialisation|bi-racial children|identityen_US
dc.subjectrasa|socializace|bi-raciální děti|identitacs_CZ
dc.titleRasové socializační strategie a praktiky matek birasových dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-02
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId234648
dc.title.translatedRacial Socialization Strategies and Practises of Mothers Raising Biracial Childrenen_US
dc.contributor.refereeMlynář, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce si klade za cíl zjistit, jaké rasové socializační strategie a praktiky v českém kontextu uplatňují matky, bělošky a etnické Češky vůči svých birasových dětem černošského a bělošského původu. Výzkumný problém je rámován perspektivou kritické rasové teorie. Data byla získaná na základě explorativního přístupu prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s deseti informantkami, matkami nezletilých dětí. Pomocí tematické analýzy byly identifikovány některé ze strategií, praktik a konceptů popsaných v západních společnostech. V českém kontextu se objevila i specifická témata související s rasovou homogenitou české společnosti. Hlavní zjištění naznačují identifikaci rasové socializační strategie vázané na hypervizibilitu dětí, bariéry v rozvíjení mateřských kompetencí a absenci přípravy na bias.cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis is to examine racial socialization strategies and practices of white Czech mothers raising biracial black and white children. The research question is theoretically framed by critical race theory perspective. Data were obtained based on an exploratory approach through semi-structured interviews with ten mothers of underage children. Thematic analysis revealed some of the strategies, practices and concepts described in the Western societies. Also, distinct themes in the Czech context emerged, mainly due to the racial homogeneity of the Czech society. The main findings indicate an identification of specific racial socialization strategy connected to hypervisibility of the children, barriers mothers face in developing race related competencies and the absence of preparation for bias.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV