Bezpečnost a chování na internetu u dospělých se základním vzděláním
Safety and behaviour online in adults with primary education
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148220Identifiers
Study Information System: 233725
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Consultant
Hannemann, Tereza
Referee
Motýl, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
3. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
bezpečnost na internetu|střední dospělost|základní vzdělání|kvalitativní výzkum|zakotvená teorieKeywords (English)
Online safety|Middle adulthood|Primary education|Qualitative research|Grounded theoryTato diplomová práce představuje aspekty bezpečnosti na internetu u dospělých se základním vzděláním. Zaměřuje se na teoretické popsání generace střední dospělosti, na psychologické aspekty užívání internetu, na bezpečnost na internetu a na faktory související s bezpečností na internetu. V empirické části je kvalitativní analýzou dat sledováno vnímání bezpečnosti na internetu, pravidla bezpečnosti na internetu a jejich tvorba u dospělých ve střední dospělosti se základním vzděláním. Pro sběr dat byly využity polostrukturované rozhovory, následně byla data analyzována metodou zakotvené teorie. Výsledky empirické části nabízejí ucelený pohled na bezpečnost na internetu u vybrané skupiny dospělých ve střední dospělosti se základním vzděláním a otevírají téma bezpečnosti na internetu pro další výzkumy.
This diploma thesis presents aspects of online safety for adults in middle adulthood with primary education. It focuses on the theoretical description of middle adulthood, psychological aspects of internet use, online safety and factors related to online safety. The empirical part of this thesis monitors the perception of online safety, rules of online safety and their creation by adults in middle adulthood with primary education. Semi-structured interviews were used for data collection, data were analyzed by the grounded theory method. The results of the empirical part offer a comprehensive view of online safety within the selected group of adults in middle adulthood with primary education and open the topic of online safety for further research.