Bezpečnost a chování na internetu u dospělých se základním vzděláním
Safety and behaviour online in adults with primary education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148220Identifikátory
SIS: 233725
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Hannemann, Tereza
Oponent práce
Motýl, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
3. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
bezpečnost na internetu|střední dospělost|základní vzdělání|kvalitativní výzkum|zakotvená teorieKlíčová slova (anglicky)
Online safety|Middle adulthood|Primary education|Qualitative research|Grounded theoryTato diplomová práce představuje aspekty bezpečnosti na internetu u dospělých se základním vzděláním. Zaměřuje se na teoretické popsání generace střední dospělosti, na psychologické aspekty užívání internetu, na bezpečnost na internetu a na faktory související s bezpečností na internetu. V empirické části je kvalitativní analýzou dat sledováno vnímání bezpečnosti na internetu, pravidla bezpečnosti na internetu a jejich tvorba u dospělých ve střední dospělosti se základním vzděláním. Pro sběr dat byly využity polostrukturované rozhovory, následně byla data analyzována metodou zakotvené teorie. Výsledky empirické části nabízejí ucelený pohled na bezpečnost na internetu u vybrané skupiny dospělých ve střední dospělosti se základním vzděláním a otevírají téma bezpečnosti na internetu pro další výzkumy.
This diploma thesis presents aspects of online safety for adults in middle adulthood with primary education. It focuses on the theoretical description of middle adulthood, psychological aspects of internet use, online safety and factors related to online safety. The empirical part of this thesis monitors the perception of online safety, rules of online safety and their creation by adults in middle adulthood with primary education. Semi-structured interviews were used for data collection, data were analyzed by the grounded theory method. The results of the empirical part offer a comprehensive view of online safety within the selected group of adults in middle adulthood with primary education and open the topic of online safety for further research.