Huis Clos de Jean-Paul Sartre : la pièce et ses adaptations cinématographiques
No Exit by Jean-Paul Sartre : the play and its film adaptations
S vyloučením veřejnosti Jeana-Paula Sartra: divadelní hra a její filmové adaptace
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148104Identifikátory
SIS: 225856
Kolekce
- Kvalifikační práce [23970]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pohorský, Aleš
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Francouzská filologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
7. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Jean-Paul Sartre|Francouzská literatura|S vyloučením veřejnosti|filozofie|existencialismus|divadlo|kinematografie|filmové adaptaceKlíčová slova (anglicky)
Jean-Paul Sartre|French literature|No Exit|Philosophy|Existentialism|theatre|cinema|film adaptationsNaše diplomová práce je interdisciplinární studie divadelní hry No Exit od Jeana-Paula Sartra a jejích filmových adaptací - francouzské od Jacqueline Audrey z roku 1954 a anglické od Philipe Saville z roku 1964. Práce je rozdělena do dvou částí - literární a kinematografická analýza. V první části se zaměříme na hru No Exit v historickém, kulturním a filozofickém kontextu, najdeme její roli mezi ostatními literárními texty Sartra a podrobněji zanalýzujeme samotný text - jeho formu, hlavní motivy atd. Ve druhé části budeme analýzovat jeho kinematografický potenciál. Při srovnání těchto dvou adaptací mezi sebou a s hrou začneme s obecnými charakteristikami a poté přejdeme ke srovnávací analýze dvou vybraných epizod.
Our master's thesis is an interdisciplinary study on the play No Exit by Jean-Paul Sartre and its film adaptations - the French one directed by Jacqueline Audrey in 1954, and the English one directed by Philip Saville in 1964. The work is divided into two parts - literary and cinematographic analysis. In the first part we will focus on the play No Exit in the historical, cultural and philosophical context, find its role among the other literary texts of Sartre and study in more detail the text itself - its form, main motifs, etc. In the second part we will analyze its cinematographic potential. Comparing the two adaptations with each other and with the play, we will start with the general characteristics and then move on to the comparative analysis of two chosen episodes.