Vliv omega-3 mastných kyselin na pozornost u dětí s diagnózou ADHD
The effect of omega-3 fatty acids on attention in children with ADHD
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147599Identifikátory
SIS: 227223
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Maleček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Učitelství tělesné výchovy a vojenské tělovýchovy pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Fyziologie
Datum obhajoby
31. 8. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
ADHD, Connersova stupnice, fyzická zátěž, omega-3, poruchy pozornosti, pozornost, únava, vnímáníKlíčová slova (anglicky)
ADHD, attention, attention disorders, Conner's Rating Scale, fatigue, omega-3, physical activity, perceptionTato přehledová studie se zabývá vlivem omega-3 mastných kyselin na pozornost u dětí s diagnózou ADHD. Jedná se o teoretickou práci, která má deskriptivně-analytický charakter a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou podrobně rozepsány informace, které souvisejí se zpracovávaným tématem. Praktická část zahrnuje rešerše vybraných článků dle námi stanovených kritérií. Následně jsou zpracované výsledky a závěrečná diskuze, kde jsou porovnány výsledky výzkumů a vyhodnoceny nejefektivnější doplňky stravy v porovnání s placebem. Zabýváme se zde nedostatky a omezeními zpracovaných článků, kdy na jejich základě stanovujeme možná doporučení pro budoucí výzkumné práce a porovnáváme získané výsledky se současným stavem bádání. Klíčová slova: ADHD, Connersova stupnice, fyzická zátěž, omega-3, poruchy pozornosti, pozornost, únava, vnímání
This review deals with the effect of omega-3 fatty acids on attention in children diagnosed with ADHD. This is a theoretical work, which has a descriptive-analytical character and is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes in detail the information related to the topic. The practical part includes a review of selected articles according to the criteria set by us. Subsequently, the results and a final discussion are processed, where the results of research are compared and the most effective food supplements are evaluated in comparison with placebo. We deal with the shortcomings and limitations of the processed articles, where we determine possible recommendations for future research work and compare the obtained results with the current state of research. Keywords: ADHD, attention, attention disorders, Conner's Rating Scale, fatigue, omega-3, physical activity, perception