"Televizní Vánoce" - srovnání televizních programů nabízených během vánočních svátků za posledních 10 let
Television Christmas - comparison of television programme offered during the Christmas feasts in last 10 years
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147542Identifikátory
SIS: 64249
Katalog UK: 990009792230106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednařík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
16. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Vánoce, televize, program, rituál, svátky, pohádky, seriál, zpravodajství, žánrKlíčová slova (anglicky)
Christmas, television, programme, ritual, festival, fairy tales, serial, news, genreBakalářská práce "Televizní Vánoce - srovnání televizních programů nabízených během vánočních svátků za posledních 10 let" se zaměřuje na analýzu jednotlivých žánrů z hlediska četnosti a délky v televizním programu. Speciální pozornosti se pak dostává pohádkám, seriálům a zpravodajství. Práce se zajímá o to, zda například seriály nedominují v televizním programu na úkor pohádkám či nakolik jsou zpravodajské relace zařazovány televizními stanicemi. Dále práce řeší, jak se formovala televizní skladba, kdo ovládl hlavní vysílací čas a která pohádka či film "zvítězil" v souboji o přízeň svých diváků. Pro metodiku práce byla použita kvantitativní analýza televizních pořadů v hlavním vysílacím čase během vánočních svátků 1997-2006. Práce je členěna do 6 kapitol: Teoretický úvod práce (objasňuje pojmy, které jsou pro práci klíčové z hlediska tématu), Kvantitativní analýza vybraných televizních programů a pořadů (zpracování tématu pomocí tabulek a grafů), Prime time (zaobírá se hlavními vysílacími časy během vánočních svátků), Zpravodajství (seznamuje s vývojem a četností zpravodajských relací po dobu jednak deseti sledovaných let, jednak s vývojem zpravodajství v rámci jednotlivých svátečních dnů), Seriály (podobně jako u zpravodajství) a poslední kapitolou je Vývoj pohádek, zpravodajství a seriálů v...
Bachelor's thesis "Television Christmas - comparison of television programme offered during the Christmas feasts in last 10 years" target the analysis of particular genres in term of frequency and length in television programme. Special attention comes in on fairy tales, serials and news. The thesis is for example interested in the fact, if the serials don't dominate above the fairy tales or what is the frequency of broadcast news in television stations. Then the thesis solves how the television structure was formed, who controlled the prime time and which fairy tale or film won audience over. For methodology of thesis was used quantitative analysis of television programmes in prime time during the Christmas feasts 1997-2006. Bachelor's thesis is structured in 6 chapters: Theoretical introduction of thesis (show up the notions, which are keyword for the theme), Quantitative analysis of sampled television programmes (process the theme by tables and graphs, Prime time News (progress and frequency of broadcast news during the 10-years term and progress during the holidays), Serials and last chapter is Progress of fairy tales, news and serials in 1997-2006 (grand summary of three the most significance television genre during Christmas). The end of the thesis is enriched by photos of the most famous...
