Konstrukce celebrit v českém tisku v rámci medializace soutěže Česko hledá SuperStar
Construction of celebrities within the publicity of the Czech version of Pop Idol in Czech press
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147523Identifikátory
SIS: 59964
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
NÁHRADNÍ, OPONENT
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Bakalářská práce "Konstrukce celebrit v českém tisku v rámci medializace soutěže Česko hledá SuperStar" pojednává o fenoménu tvorby a formování celebrit prostřednictvím soutěže Česko hledá SuperStar a její medializace v českém tisku a zároveň popisuje mediálně komunikační jevy, které k těmto procesům mohly přispět. V první kapitole jsem se na základě historického vývoje kultury celebrit a zejména vytváření celebrit na poli populární hudby pokusil zodpovědět otázky jak a z jakých důvodů tento trend vznikl. V kapitole druhé jsem podrobně rozebral teoretické podklady pro svou hypotézu na základě odborné literatury. Ve třetí kapitole je popsána cílová skupina soutěže a její publicity. V závěrečné čtvrté, praktické části jsem se věnoval rozboru a popisu vzorku publicity soutěže Česko hledá SuperStar a jejích absolventů.
Bachelor thesis "Construction of celebrities within the publicity of the Czech version of Pop Idol in Czech press" deals with phenomenon of creation of celebrities through the Czech variation of Pop Idol (popstar seeking reality show). It also focuses on defining and describing media events which could possibly contribute to these processes. In the first chapter I explained how and why this phenomenon originated describing the historical development. In the second chapter I analyzed closely the theoretical source materials for my hypothesis on basis of specialized literature. In the third chapter I made a simple analysis of the chosen pattern of publicity (press articles) of the Czech version of Pop Idol contestants.