Analýza prezentace televizních seriálů v období jejich zaváděcí kampaně v tištěných médiích
The analysis of czech serials' presentation during their introductory campaign in the prited media
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147298Identifikátory
SIS: 64250
Kolekce
- Kvalifikační práce [18142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
16. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
publikum, kulturální studia, zakódování, dekódování, preferované čtení, obsahová analýza, kvantitativní analýza, kvalitativní analýza, zaváděcí kampaň, redakční obsah, placená inzerce, TV program, interpretaceKlíčová slova (anglicky)
audience, cultural studies, encoding, decoding, preferred reading, content analysis, quantitative analysis, qualitative analysis, introductory campaign, editorial content, paid advertising, TV guide, interpretation"Analýza prezentace televizních seriálů v době jejich zaváděcí kampaně v tištěných médií" je téma této bakalářské práce. Hlavním cíle je zodpovězení otázek "Jaké vlastnosti obsahů seriálů, a zda vůbec, zdůrazňují a preferují televize prostřednictvím vybraných tištěných médií?" a "Jak jsou seriály prezentovány v rámci jednotlivých redakčních obsahů?" Vybranými seriály jsou Pojišťovna štěstí I, II a Rodinná pouta I a tištěnými médii Magazíny DNES/Pátek/Právo. Práce je rozdělena na 3 hlavní části. Teoretická část se zabývá historií zkoumání publika, přes jeho pasivní pojetí až ke koncepci aktivního publika. Dále se tato část věnuje oboru "kulturální studia" a práci dvou jeho představitelů - Stuart Hall a výklad zakódování/dekódování a David Morley se svou monografií "The Nationwide Audience". Součástí teoretické části jsou i kapitoly týkající se pojmu "zaváděcí kampaně", vybraných seriálů a tiskovin. V metodické části se práce zaměřuje na obsahovou analýzu a dva odlišné přístupy k analýze - kvantitativní a kvalitativní. Analytická část obsahuje vlastní kvalitativní výzkum. Nejdříve je definován postup a všechny jeho části. Poté jsou nalezené výzkumné jednotky zaznamenány a následně interpretovány na základě preferovaného čtení. Závěr práce shrnuje prezentaci seriálů a její hlavní rysy a rozdíly v...
"The analysis of czech serials' presentation during their introductory campaign in the prited media" is a title of this diploma thesis. The main aim is to answer the questions "Which characteristics of serials'contents, if any, are emphasized and preferred by the television channels through the chosen press?" and "How are the serials presented within the particular editorial contents?" The serials are Insuring Happiness I, II and Family Bonds I and the printed media are Magazines DNES/Pátek/Právo. The diploma thesis is divided into three main parts. Theoretical part considers the history of audience analysis, through its passive concept to the conception of active audience. This part then deals with "cultural studies" and the work of their two represenatives - Stuart Hall and explanation of encoding/decoding and David Morley with his monograph "The Nationwide Audience". The chapters concerning the definiton of "introductory campaign", chosen serials and printed media also take part in a theoretic part. In its methodical part the diploma thesis focuses on content analysis and two different approaches to analysis - quantitative and qualitative. Analytical part involves the qualitative research itself. At first the procedure and all of its components are defined. Then the found units of research are...