Současný fotožurnalismus, módní a reklamní fotografie
Contemporary photojournalism, fashion and advertising photography
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147218Identifikátory
SIS: 59873
Kolekce
- Kvalifikační práce [18142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štanzel, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
17. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce "Současný fotožurnalismus, módní a reklamní fotografie" pojednává o současné módní a reklamní fotografií ve vztahu s fotožurnalismem. Hlavním cílem práce je zmapování současné módní a reklamní fotografie na příkladech deseti z nejvýznamnějších současných módních a reklamních fotografů: Patricka Demarcheliera, Petera Lindbergha, Denise Piela, Paola Roversi, Maria Testina, Nicka Knighta, Maxe Vadukula, Davida LaChapelle, Terryho Richardsona a Seana Ellise. Vybraní fotografové představují starší i mladší generaci tvůrců. Bakalářská práce obsahuje kromě stručného historického úvodu do módní a reklamní fotografie a jejího uplatnění deset biografií deseti výše zmíněných módních a reklamních fotografů. Na základě jejich tvorby jsou pak vyvozeny trendy současné módní a reklamní fotografie. Biografie jsou doplněny vybranými fotografiemi v tištěné příloze a příloze na vloženém CD.
Bachelor thesis "Contemporary photojournalism, fashion and advertising photography" deals with contemporary fashion and advertising photography in relation to photojournalism. The main objective of the thesis is to investigate the situation in the field of contemporary fashion and advertising photography represented by ten prominent contemporary photographers: Patrick Demarchelier, Peter Lindbergh, Denis Piel, Paolo Roversi, Mario Testino, Nick Knight, Max Vadukul, David LaChapelle, Terry Richardson and Sean Ellis. These photographers represent the older and young generation of the artists. Besides short introduction to the history of the fashion and advertising photography and its use, the thesis comprises ten biographies of the fashion and advertising photographers mentioned above. Conclusions about the trends of the fashion and advertising photography are drawn on the basis of their works. The biographies are supplemented by a collection of sample photographies in the appendix of both printed and digital versions of the thesis.