Současný fotožurnalismus, módní a reklamní fotografie
Contemporary photojournalism, fashion and advertising photography
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147218Identifiers
Study Information System: 59873
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Štanzel, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Media Studies
Date of defense
17. 6. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce "Současný fotožurnalismus, módní a reklamní fotografie" pojednává o současné módní a reklamní fotografií ve vztahu s fotožurnalismem. Hlavním cílem práce je zmapování současné módní a reklamní fotografie na příkladech deseti z nejvýznamnějších současných módních a reklamních fotografů: Patricka Demarcheliera, Petera Lindbergha, Denise Piela, Paola Roversi, Maria Testina, Nicka Knighta, Maxe Vadukula, Davida LaChapelle, Terryho Richardsona a Seana Ellise. Vybraní fotografové představují starší i mladší generaci tvůrců. Bakalářská práce obsahuje kromě stručného historického úvodu do módní a reklamní fotografie a jejího uplatnění deset biografií deseti výše zmíněných módních a reklamních fotografů. Na základě jejich tvorby jsou pak vyvozeny trendy současné módní a reklamní fotografie. Biografie jsou doplněny vybranými fotografiemi v tištěné příloze a příloze na vloženém CD.
Bachelor thesis "Contemporary photojournalism, fashion and advertising photography" deals with contemporary fashion and advertising photography in relation to photojournalism. The main objective of the thesis is to investigate the situation in the field of contemporary fashion and advertising photography represented by ten prominent contemporary photographers: Patrick Demarchelier, Peter Lindbergh, Denis Piel, Paolo Roversi, Mario Testino, Nick Knight, Max Vadukul, David LaChapelle, Terry Richardson and Sean Ellis. These photographers represent the older and young generation of the artists. Besides short introduction to the history of the fashion and advertising photography and its use, the thesis comprises ten biographies of the fashion and advertising photographers mentioned above. Conclusions about the trends of the fashion and advertising photography are drawn on the basis of their works. The biographies are supplemented by a collection of sample photographies in the appendix of both printed and digital versions of the thesis.