Ověření efektivity intervenčního programu na podporu školní připravenosti
The effectivity verification of the interventionist program for the school readiness
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147093Identifikátory
SIS: 231243
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kucharská, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
25. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
dítě předškolního věku, školní zralost, školní připravenost, příčiny odkladu školní docházky, předčasný vstup do základní školyKlíčová slova (anglicky)
pre-school age child, school matureness, school readiness, reasons for the postponement of the school attendance, premature attendance of the elementary schoolObsahem výzkumné části bylo vytvoření intervenčního programu, který byl realizován se skupinou deseti dětí, které se chystají v dubnu k zápisu do prvních tříd. Tento program byl zaměřen na rozvoj jednotlivých oblastí, a to zejména: jemné motoriky, grafomotoriky, zrakového vnímání, matematické pregramotnosti, sluchového vnímání a orientace v prostoru. Intervenční program obsahoval 12 lekcí, které proběhly v dopoledních hodinách v mateřské škole. Jedné lekci jsme věnovali zhruba půl hodiny. Každá lekce obsahovala pět aktivit zaměřených na rozvoj jemné motoriky nebo grafomotoriky, zrakového vnímání, matematické pregramotnosti, sluchového vnímání a orientace v prostoru. Celý program byl namotivován Veverkou Týnkou a Krysíkem, kterého představoval vyrobený maňásek z ponožky. Všechny jednotlivé aktivity byly řádně namotivovány do lesního prostředí, kde Veverka Týnka bydlí. Cílem intervenčního programu bylo, aby se děti díky intervenčnímu programu zlepšily v jednotlivých oblastech. Pro ověření efektivity intervenčního programu, proběhl před zahájením programu vstupní diagnostika v podobě testu, který se skládal celkem z patnácti drobných úkolů. Úkoly byly zaměřené na jednotlivé oblasti a byly známkovány od 1 do 5. Tento test byl realizován taktéž v kontrolní skupině deseti dětí, které intervenční program...
The content of the research part was the creation of an intervention program that was realized with a group of ten children who are about to enroll to the first grade in April. This program had focused on the development in individual areas, in particular: fine motor skills, graphomotor skills, visual perception, mathematical pre-literacy, auditory perception and spatial orientation. The intervention program included 12 lessons that took place in the in kindergarten in the morning. We tought each lesson for about half an hour. Each lesson included five activities aimed at development of fine motor skills or graphomotor skills, visual perception, mathematical pre-literacy, auditory perception and spatial orientation. The whole program was motivated by the Squirrel Týnka and Krysík, who were represented by a puppet made out of a sock. All the individual activities were set to forest environment, home of the Squirrel Týnka. Thanks to the intervention program, children were able to improve in individual areas. The test of fifteen small tasks was run before the start of the intervention program. There was an input diagnostic program used to verify the effectiveness of the intervention program. The test of fifteen small tasks was run before the start of the intervention program The tasks focused on...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Výsledek obhajoby: UZNÁNOHanus, Adam (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 29. 4. 2021The Castle of Education and the Nation is a work concerning secondary segment of schooling system in the political district of Sušice. The time scope of the work is framed by two school reforms from years 1869 and 1953. ... -
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHanus, Adam (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 5. 9. 2018The Castle of Education and the Nation is a work concerning secondary segment of schooling system in the political district of Sušice. The time scope of the work is framed by two school reforms from years 1869 and 1953. ... -
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTěšínská, Magda (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 18. 5. 2016Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto ...