Obchodní smlouvy uzavírané se spotřebitelem
Business contracts with consumers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1447Identifikátory
SIS: 169661
Kolekce
- Kvalifikační práce [13749]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Patěk, Daniel
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
9. 1. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Spotřebitelské smlouvy, spotřebitel, pohled podnikateleKlíčová slova (anglicky)
Consumer contracts, consumer, entrepreneur's viewNázev diplomové práce: Obchodní smlouvy uzavírané se spotřebitelem Cílem předkládané práce je analyzovat úpravu spotřebitelského práva, zejména smluv uzavíraných se spotřebitelem, v rámci právního řádu České republiky, přičemž hlavní cíl této práce tvoří posouzení vybraných ustanovení této právní úpravy z pohledu podnikatele a zkoumání, zda jsou daná ustanovení sloužící k ochraně spotřebitele opodstatněná, a zároveň podnikatele při jeho činnosti nedůvodně neomezují. Práce se skládá z 5 kapitol, přičemž každá z nich se zabývá vybranými aspekty daného tématu. K vypracování práce byly použity tuzemské i zahraniční zdroje, zejména právní předpisy, odborná literatura a judikatura. První kapitola je úvodní a obsahuje mé zdůvodnění a motivaci k výběru tématu práce. Druhá kapitola stručně shrnuje světovou historii spotřebitelského práva a dále historii spotřebitelského práva v České republice. Důraz je kladen zejména na jeho uvedení do kontextu se spotřebitelským právem Evropské unie, které tvoří jeho hlavní východisko. Třetí kapitola má za cíl podrobné vymezení základních pojmů spotřebitelského práva, které budou v práci dále užívány. Čtvrtá kapitola je neobsáhlejší a tvoří jádro celé práce. Je rozdělena do čtyř tematických okruhů, z nichž první pojednává o systematice úpravy spotřebitelského práva v...
Thesis title: Business contracts with consumers The objective of this thesis is to analyse current legislation in Czech Republic regarding consumer law, especially business contracts concluded with customers. The main objective of this thesis is the assessment of selected provisions of the consumer legislation from entrepreneur's view and analyse whether the consumer protection provisions in question are justified and not unreasonably limiting for the entrepreneur. The thesis is divided into 5 main chapters. Each of them deals with selected aspects of the topic in question. For the completion of the thesis were used domestic and foreign resources, especially legislation, specialised literature and the case-law. First chapter is introductory and contains my reasons and motivation for the choice of the thesis topic. Second chapter briefly summarizes world history of consumer law and history of consume law in Czech Republic. The focus is mainly on putting the Czech consumer law into context with European Union consumer law, because it is primarily based on it. The aim of the third chapter is to carefully define the main terms of consumer law which will be used in the whole thesis. The fourth chapter is the most comprehensive and forms the core of the entire thesis. It is divided into four thematic...