Teoretická východiska a principy multikulturní výchovy
Theoretical concepts and principles of multicultural education
rigorous thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14364Identifiers
Study Information System: 124419
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Consultant
Kasíková, Hana
Referee
Kremličková, Marta
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Education
Date of defense
24. 4. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Rigorózní práce se zabývá otázkami multikulturní výchovy se zvláštním zřetelem k jejímu legislativnímu kontextu. Má charakter teoretické studie, která je rozdělena na tři na sebe navazující části. První část se zabývá obecnými otázkami multikulturní výchovy a vzdělávání, jejími východisky, základními pojmy, zdroji a provázaností s dalšími humanitním i obory s akcentem na sociální a kulturní antropologii. Tato část končí charakteristikou cílů a obsahů s důrazem na bipolaritu kulturní diverzity vůči národní a etnické identitě. Druhá část analyzuje a hodnotí hlavní vývojové tendence politiky vzdělávání v evropském kontextu. Vychází z úmluv, procesů, přístupů a programů, které se uplatňují především v Evropské unii a komparuje je se situací v České republice z hlediska legislativních norem. Ve třetí části j sou obsaženy konkrétní otázky současných vzdělávacích programů a návrhy na řešení přípravy učitelů v pregraduálním a celoživotním vzděláváni.
The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English