Teoretická východiska a principy multikulturní výchovy
Theoretical concepts and principles of multicultural education
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14364Identifikátory
SIS: 124419
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Konzultant práce
Kasíková, Hana
Oponent práce
Kremličková, Marta
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
24. 4. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Rigorózní práce se zabývá otázkami multikulturní výchovy se zvláštním zřetelem k jejímu legislativnímu kontextu. Má charakter teoretické studie, která je rozdělena na tři na sebe navazující části. První část se zabývá obecnými otázkami multikulturní výchovy a vzdělávání, jejími východisky, základními pojmy, zdroji a provázaností s dalšími humanitním i obory s akcentem na sociální a kulturní antropologii. Tato část končí charakteristikou cílů a obsahů s důrazem na bipolaritu kulturní diverzity vůči národní a etnické identitě. Druhá část analyzuje a hodnotí hlavní vývojové tendence politiky vzdělávání v evropském kontextu. Vychází z úmluv, procesů, přístupů a programů, které se uplatňují především v Evropské unii a komparuje je se situací v České republice z hlediska legislativních norem. Ve třetí části j sou obsaženy konkrétní otázky současných vzdělávacích programů a návrhy na řešení přípravy učitelů v pregraduálním a celoživotním vzděláváni.
The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English