Metody a techniky analýzy competitive intelligence
Methods and techniques of competitive analysis
rigorous thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14363Identifiers
Study Information System: 58230
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Basl, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
16. 4. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Tato rigorózní práce popisuje analýzu jako jednu ze součástí procesu sledování konkurenčního prostředí (dále již jen Competitive Intelligence), kdy jsou shromážděné informace hodnoceny, analyzovány a interpretovány ve světle celkového obrázku situace dané organizace. V úvodu je poskytnut teoretický úvod do Competitive Intelligence, nastínění historie a účelu této disciplíny, popsání jednotlivých druhů přístupů a uchopení tohoto tématu jak v akademické, tak komerční sféře. Práce se dále teoreticky zabývá tématem etiky, vlivem Competitive Intelligence na krátkodobou a dlouhodobou strategii organizace a identifikací rozhodujících změn, které lze v tomto oboru do budoucna očekávat. Klíčovou částí práce je popis základních koncepcí, definic a cílů fenoménu analýzy, shrnutí jejích hlavních vzorů a implikací, následované stručnou charakteristikou vybraných analytických metod s vymezením jejich slabostí a omezení. Analytické metody jsou tématicky rozděleny na: strategické techniky, techniky analýzy konkurenta a zákazníka, techniky analýzy prostředí, techniky evoluční analýzy a techniky finanční analýzy, u třech metod (SWOT, analýzy konkurenta a analýzy variant vývoje) je uveden i detailnější profil. Závěr práce je věnován tématice posunu role informačního pracovníka a požadavkům a výzvám na poli CI, jež se s touto...