Streetwork s dětmi a mládeží v programech Libuschka a Bouda Proximasociale, o.s.
Field Work with Children and Adolescent in Proximasociale's Programs Libuschka and Bouda
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14351Identifiers
Study Information System: 18578
Collections
- Kvalifikační práce [1521]
Author
Advisor
Referee
Racek, Jindřich
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
5. 2. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
V této práci se mi do jisté míry podařilo popsat fenomén terénní sociální práce a nastínit v hrubých rysech souvislosti. Doufám, že z praktické části dýchne na čtenáře alespoň kousek atmosféry streetworku tedy: maringotky, sídliště, autobusy mládež, děti, střídání ročních dob a proměny a rozvoje vztahů, profesní vývoj pracovníka, pracovní tým, atmosféra organizace. Práce obsahuje především určitý průřez streetworkem. Objevuje se zde několik témat, která si žádají hlubšího rozpracování. Konkrétně mám na mysli komunikaci v organizaci, téma hodnocení a plánování služeb a komunikace o přímé práci a její úroveň ve vztahu k zvýšení kvality služby, téma rozdílnosti mezi sociální pedagogikou a sociální prací v kontextu nízkoprahově organizovaných služeb pro děti a mládež a jejich identity, či vztah sociální pedagogiky a streetworku. Další věcí je, že jsem se nevěnoval např. tématům supervize, komunitní práce, ni popisu cílové skupiny, problematice skupinové práce a zážitkové pedagogiky, nebo, když se podíváme trochu do budocnosti tématu výzkumu a analýzy lokalit jak o něm mluvil W. Specht či M. Karrow na konferenci NZDM 2007. Některé z těchto bodů představují výzvu k dalšímu studiu. V neposlední řadě je důležitý přínos této bakalářské práce zejména studia, psaní, promýšlení věcí formulování témat atd. pro rozvoj...
The theme of this thesis is about working with the Youth, directly in the field. I, in this work, look at the subject from the first line worker's point of view especially. This paper can be divided into two parts; the first part is more practical while the second one gives a theoretical overview of the problem I am trying to research on. I hope to have shared my diverse experience, with working with children and young people. This whole process is presented throughout examples such as communication between management, team members and other third part organizations in order to efficiently support young people. Beside this, I also stress out the very important preparation phase and the subsequent cooperation with the clients. In the theoretical part I briefly describe the nature, background, methodology, but also the relation between social work and social pedagogy. Among other things, this paper has helped me to look at my everyday work from a different angle. It also brings up several interesting problems one could have a look at. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)