Competitive intelligence v podnikovém prostředí s důrazem na využití informačních technologií
Competitive intelligence in corporate environment with emphasis on usage of information technology
rigorous thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14305Identifiers
Study Information System: 58136
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Vlasák, Rudolf
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
16. 4. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Tématem práce je vymezení pojmu a metod competitive intelligence a jejich využívání v podnikovém prostředí a to především s důrazem na využití moderních informačních technologií. Vysvětlen je samotný cyklus competitive intelligence a porovnán s cyklem informačním. Další část práce je věnována samotným metodám competitive intelligence, mezi něž patří dvě hlavní skupiny a to metody marketingové (SWOT analýza, PEST analýza a analýza 4C) a informační (RSS, SDI, obsahová analýza, vizualizační a fulltextové metody nebo i clustering). Nedílnou součástí práce jsou informační zdroje využitelné v procesu competitive intelligence, které je možno posuzovat podle vícero kritérií - původnost informace, míra zveřejnění dokumentu, spolehlivost nebo charakter původního zdroje. Jedna z kapitol je věnována souvislosti competitive intelligence s ostatními disciplínami. Jedná se především o knowledge management a business intelligence. Vysvětlen je i pojem konkurence a konkurenceschopnost. Popsány jsou také speciální prostředky a nástroje využívané pro competitive intelligence jako jsou např. data mining, text mining a media mining. V závěru práce je analýza situace v malých a středních podnicích.