Srovnání preferencí dětí s reálným stavem výuky aktivit a sportů v přírodě na vybraných školách
Comparison of children's preferences to the real state of tuition of activities and sports in the nature at selected schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13928Identifikátory
SIS: 50198
Kolekce
- Kvalifikační práce [8839]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baláš, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
26. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Název: Srovnání preferencí dětí s reálným stavem výuky aktivit a sportů v přírodě na vybraných školách. Cíle práce: Zdůraznit pozitivní vliv sportů a pobytu v přírodě na děti základních a středních škol. Zjistit zájem žáků a studentů o jednotlivé druhy aktivit a typy kurzů. Na základě zjištění navrhnout strukturu programu pro školní kurzy (lyžařský, kurz aktivit v přírodě). Metoda: Jedná se o více způsobů zkoumání na úrovni pozorování, dotazování, vyhodnocování a srovnávání. Zájem dětí o různé druhy aktivit byl zkoumán na základě dotazníkové metody. Výsledky~základěsrovnání preferencí aktivit v přírodě žákůa studentůz vybraných škol doporučuji volit vhodný typ školního kurzu, zkvalitnit strukturu programů s ohledem na zájmy dětí. ~odle výsledků výzkumu se žáci a studenti z vybraných škol _i shodli ve volbě nejoblíbenějších aktivit a typu školního kurzu. Na lyžařském kurzu by žáci a studenti nejvíce času věnovali sjezdovému lyžování. Na kurzu aktivit a sportů v přírodě by žáci a studenti nejvíce času věnovali dobrodružným hrám (aktivity nenáročné na přípravu), jízdě na horském kole a plavání (středně náročné na přípravu), paintballu a airsoftu (aktivity náročné na přípravu). Nejoblíbenějším kurzem byl pro žáky a studenty kurz aktivit a sportů v přírodě. Klíčová slova: aktivity v přírodě, žák,...
TITLE: Comparison of children' preferences to the real state oftuition ofactivities and sports in the nature at selected schools. THESIS OBJECTIVES: To emphasize positive impact of sports and stay in the nature upon children attending basic and secondary schools; to identi:fy the interest ofpupils and students in particular varleties of activities and types of courses; on the basis of findings to suggest structure of programs for school courses (ski course, course ofactivities and sports in the nature). METHOD: A number of manners of research consisting in observation, inquiry, evaluation and comparison are applied. The children' interest in variety of activities was examined based on a questionnaire method. OUTCOMES: Having compared preferences of activities in the nature on the side of pupils and students from selected schools, I suggest opting for a suitable type of a school course, upgrading the structure of programs with regard to the children' interests. Pursuant to the outcomes of research the pupils and students from selected schools have agreed upon the choice of the most favorite activities and type of school course. During the ski course the pupils and students would devote most of the time to downhill skiing. During the course of activities and sport in the nature the pupils and...