Zobrazit minimální záznam

The cross-cultural transfer and validation of Butler's self image profile for children
dc.contributor.advisorŠturma, Jaroslav
dc.creatorFried, Martin
dc.date.accessioned2017-04-06T13:25:42Z
dc.date.available2017-04-06T13:25:42Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13794
dc.description.abstractTato práce se zabývá mezikulturním převodem a ověřením dotazníku Self Image Profile for Children od Butlera sestaveným v roce 2001 a původně validizovaným pro populaci anglických dětí. Dotazník byl přeložen do češtiny metodou modifikovaného přímého a zpětného překladu. Ověření dotazníku bylo provedeno na vzorku 109 žáků 3. - 5. ročníků z dvou pražských základních škol. Konstruktová validita byla zkoumána srovnáním s výsledky Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti (SPAS), Škály zjevné úzkosti pro děti a školním prospěchem. Faktorová analýza odhalila stejné množství faktorů jako původní verze, ale s poněkud odlišným zastoupením jednotlivých položek. Reliabilita měřená jako vnitřní konzistence dvou subškál pomocí Cronbachova alfa v případě Pozitivního sebepojetí odpovídá hodnotě originální verze (0,69), v případě Negativního sebepojetí ji dokonce převyšuje (0,77 oproti 0,69). Výsledky jsou diskutovány ve vztahu k teoretickým východiskům dotazníku a možnostem použití přeložené verze v českém prostředí.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this study was the cross-cultural transfer and validation of the Self Image Profile for Children (Butler, 2001), originally validated for the sample of English children. The questionnaire was translated into Czech language using modified direct and back translation method. The sample was made up by 109 children from two elementary school in Prague, attending from 3rd to 5th grade. Construct validity was explored by comparison with results of Student's Perception of Ability Scale (SPAS), Children's Manifest Anxiety Scale (CMAS). The third criterion was average school grade. Factor analysis revealed the same number of domains, but with slightly different item distribution. Reliability measured as the Cronbach's coefficient alpha was the same for Positive Self Image (.69) and better for Negative Self Image (.77) compered to original (.69 both). The results are discussed in connection with theoretical rationale of scale and possibility of further application in Czech background.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePřeklad a ověření Butlerova dotazníku sebepojetí u dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-18
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId124706
dc.title.translatedThe cross-cultural transfer and validation of Butler's self image profile for childrenen_US
dc.contributor.refereeHoráková Hoskovcová, Simona
dc.identifier.aleph000939730
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - psychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - psychologieen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - psychologieen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá mezikulturním převodem a ověřením dotazníku Self Image Profile for Children od Butlera sestaveným v roce 2001 a původně validizovaným pro populaci anglických dětí. Dotazník byl přeložen do češtiny metodou modifikovaného přímého a zpětného překladu. Ověření dotazníku bylo provedeno na vzorku 109 žáků 3. - 5. ročníků z dvou pražských základních škol. Konstruktová validita byla zkoumána srovnáním s výsledky Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti (SPAS), Škály zjevné úzkosti pro děti a školním prospěchem. Faktorová analýza odhalila stejné množství faktorů jako původní verze, ale s poněkud odlišným zastoupením jednotlivých položek. Reliabilita měřená jako vnitřní konzistence dvou subškál pomocí Cronbachova alfa v případě Pozitivního sebepojetí odpovídá hodnotě originální verze (0,69), v případě Negativního sebepojetí ji dokonce převyšuje (0,77 oproti 0,69). Výsledky jsou diskutovány ve vztahu k teoretickým východiskům dotazníku a možnostem použití přeložené verze v českém prostředí.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this study was the cross-cultural transfer and validation of the Self Image Profile for Children (Butler, 2001), originally validated for the sample of English children. The questionnaire was translated into Czech language using modified direct and back translation method. The sample was made up by 109 children from two elementary school in Prague, attending from 3rd to 5th grade. Construct validity was explored by comparison with results of Student's Perception of Ability Scale (SPAS), Children's Manifest Anxiety Scale (CMAS). The third criterion was average school grade. Factor analysis revealed the same number of domains, but with slightly different item distribution. Reliability measured as the Cronbach's coefficient alpha was the same for Positive Self Image (.69) and better for Negative Self Image (.77) compered to original (.69 both). The results are discussed in connection with theoretical rationale of scale and possibility of further application in Czech background.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009397300106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV