Genderová analýza čtyř pohádkových a příběhových knih pro děti.
Gender Analysis of Four Fairy Tale Stories for Children.
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/13690/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13690Identifikátory
SIS: 56312
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Heczková, Libuše
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
21. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Ve své práci se zaměřuji na genderovou analýzu pohádek a knížek pro děti. Pohádky jsou často vnímány jako svět fantazie, kde dochází k překračování hranic, které vymezují různé kategorie sociální struktury. Většina tradičních pohádek zachovává tradičně vymezenou genderovou strukturu, čímž vytvářejí normativní poselství o podobě genderových rolí a genderových identit, které zapadají do hierarchicky uspořádaného systému podle genderu. Pohádky se takto stávají nástrojem reprodukce genderových nerovností ve společnosti.
In my thesis, I focus on gender analysis of fairy tale stories for children. Fairy tales are generally perceived as a world of fantasy where the boundaries outlining the categories of social structure are transgressed. Most of the traditional fairy tales sustain the traditional gender structure. These fairy tales construct the normative gender roles and identities, which can help reproduce existing gender order. In this sense fairy tales represent the way of reproduction of gender inequalities in the society.