Komunikace dětí s poruchou autistického spektra (starší školní věk)
Communication of children with autism spectrum disorder (older school age)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/136569Identifikátory
SIS: 223808
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Homolková, Kamila
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
15. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
porucha autistického spektra|mladší školní věk|čeština|komunikaceKlíčová slova (anglicky)
autism spectrum disorder|younger school-age|Czech|communicationBakalářská práce se zabývá komunikací dětí staršího školního věku s poruchou autistického spektra. První část práce, teoretická, se věnuje základním pojmům týkajících se poruchy autistického spektra a jejích druhů a vychází především ze studia odborné literatury. Druhá část práce, analytická, se zabývá analýzou komunikace se dvěma dětmi s poruchou autistického spektra staršího školního věku a vzájemným porovnáním jejich komunikace. Analýza vznikla na základě polostrukturovaných rozhovorů s dětmi a je zaměřena na charakteristiku projevu dětí v jednotlivých jazykových rovinách. Zákonní zástupci dětí souhlasili s nahráváním rozhovorů a anonymním zpracováním výsledku za účely bakalářské práce. Klíčová slova Porucha autistického spektra, starší školní věk, čeština, komunikace
This bachelor's thesis focuses on communication of children of older school age with autism spectrum disorder. The first part of the thesis, the theoretical part, introduces basic concepts related to autism spectrum disorder and its types and is based on information from scientific literature. The second part of the thesis, the analytical part, presents the analysis of communication of two children of older school age with autism spectrum disorder and the comparison of their communication. The analysis is based on semi-structured interviews with children and is focused on typical features of communication of the children on individual language levels. Children's legal representatives gave an informed consent that the interviews may be recorded and used anonymously as data for the bachelor's thesis. Keywords Autism spectrum disorder, older school-age, Czech, communication