Specifikace procesu konstrukce mediálních celebrit v bulvárním tisku
Specifies of the process of creation media celebrity in tabloid media
diploma thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/136449Identifiers
Study Information System: 152883
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Nečas, Vlastimil
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
21. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
celebrity, celebritizace, konstrukce, bulvární media, mediální realita, zábavaKeywords (English)
celebrity, celebritization, construction, tabloid, media reality, entertainmentTato práce se zabývá procesem umělého vytváření celebrit v českém mediálním kontextu. Ukazuje, že je možné veřejně proslavit osobu, která byla dříve neznámá, a udělat z ní celebritu, o níž mají média zájem. První dvě kapitoly definují celebritu jako instituci, její funkce ve společnosti a také její vznik. Třetí kapitola se zabývá českým trhem bulvárních médií a jeho proměnami v uplynulých letech. Zároveň hledá důvody, proč roste potřeba vzniku nových celebrit. Čtvrtá kapitola komplexně analyzuje důvody a okolnosti, za kterých vznikají nové umělé celebrity. Podrobně také popisuje proces konstrukce těchto celebrit i rutiny, které česká média využívají při informování. Pátá kapitola se konkrétně věnuje případu Ornelly Štikové, která dříve nebyly veřejně známá. Následně se stala celebritou, o které informovala hlavní česká bulvární média. Tento mediální zájem trval s určitými výkyvy dva roky, což je velmi nadstandardní doba. Součástí této práce je série rozhovorů s mediálním experty, významnými pracovníky bulvárních médiích a osobami se znalostmi českého showbyznysu, které autor uskutečnil. Záměrem bylo získat znalosti fungování médií i to, jakým způsobem probíhá jejich komunikace přímo s celebritami. Tyto rozhovory doplňují práci o unikátní informace přímo z mediální praxe. Abstract This thesis deals...
This thesis deals with process of creating an artificial celebrity in Czech media context. It demonstrates that it is possible to make an unknown person famous and to become a celebrity who attracts media attention. First two chapters define a celebrity as an institution, its primary social functions and also its origin and creation. Third chapter describes Czech tabloid media market and its changes in last few years. Furthermore, it explains reasons why there is need for new celebrities. Forth chapter analyses in detail conditions that lead to creation of new artificial celebrity. Moreover, it defines a process of such creation and routines used by Czech media to cover celebrities. Last chapter shows a case of Ornella Štiková who was not even publicly known before she became a celebrity. After becoming celebrity, she attracted attention of all main Czech tabloid media. This media interest lasted (including short falls) almost for two years. Such a period is longer than average. As a part of this thesis, the author made a series of interviews with media experts, significant tabloid media professionals and insiders of Czech showbyznys. The main aim of this theses was to obtain knowledge of how Czech media works and how they communicate directly with celebrities. These interviews enrich this thesis...