Zobrazit minimální záznam

(Post)moderní Inferno: Třetí strážník Flanna O'Briena a středověké a moderní vize zásvětí
dc.contributor.advisorPilný, Ondřej
dc.creatorRuczaj, Maciej
dc.date.accessioned2017-04-06T12:47:11Z
dc.date.available2017-04-06T12:47:11Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13615
dc.description.abstractTématem této diplomové práce je interpretace románu irského spisovatele Flanna O'Briena The Third Policeman (v českém překladu Ondřeje Pilného Třetí strážník). Analýza se zaměřuje na motiv zásvětí / pekla, do něhož je uvržen vypravěč a zároveň protagonista tohoto textu. Tato práce se soustřeďuje na analogie mezi O'Brienovym dílem a nejznámějším "průvodcem zásvětím" v literární historii, tedy Dantovou Komedií. Cílem práce je ukázat, jakým způsobem O'Brienův román vstupuje do složitého "dialogu" s křesťanskou eschatologickou doktrínou, v němž se konstantně střídají polohy parodie a afirmace, jejíchž výslednicí je pak komplexní reprezentace Pekla "sub specie temporis nostri".cs_CZ
dc.description.abstractI have discussed earlier Noman's hallucinatory experience of "woodenness" spreading across his whole body - "a dry timber poison killing me" (119). It provides another stage in the consistently allegorical construction of the motif. Noman's moment of enlightenment, the possibility of the discovery of an allegorical meaning, is of course immediately distorted by the fact that Noman is already dead and - if his dwelling-place is hell - there is no possibility of further degradation, he is all "wood" by now. "Woodenness" he correctly associates with death, yet as always he misses the point as it is primarily a "spiritual" death that is signalized here.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.title(Post)Modern Inferno: Flann O'Brien's The Third Policeman between modern and medieval netherworldsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-19
dc.description.departmentÚstav anglistiky a amerikanistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId49777
dc.title.translated(Post)moderní Inferno: Třetí strážník Flanna O'Briena a středověké a moderní vize zásvětícs_CZ
dc.contributor.refereeArmand, Louis
dc.identifier.aleph000885393
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglistiky a amerikanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této diplomové práce je interpretace románu irského spisovatele Flanna O'Briena The Third Policeman (v českém překladu Ondřeje Pilného Třetí strážník). Analýza se zaměřuje na motiv zásvětí / pekla, do něhož je uvržen vypravěč a zároveň protagonista tohoto textu. Tato práce se soustřeďuje na analogie mezi O'Brienovym dílem a nejznámějším "průvodcem zásvětím" v literární historii, tedy Dantovou Komedií. Cílem práce je ukázat, jakým způsobem O'Brienův román vstupuje do složitého "dialogu" s křesťanskou eschatologickou doktrínou, v němž se konstantně střídají polohy parodie a afirmace, jejíchž výslednicí je pak komplexní reprezentace Pekla "sub specie temporis nostri".cs_CZ
uk.abstract.enI have discussed earlier Noman's hallucinatory experience of "woodenness" spreading across his whole body - "a dry timber poison killing me" (119). It provides another stage in the consistently allegorical construction of the motif. Noman's moment of enlightenment, the possibility of the discovery of an allegorical meaning, is of course immediately distorted by the fact that Noman is already dead and - if his dwelling-place is hell - there is no possibility of further degradation, he is all "wood" by now. "Woodenness" he correctly associates with death, yet as always he misses the point as it is primarily a "spiritual" death that is signalized here.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglistiky a amerikanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008853930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV